kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷

ایرانی‌ها به استقلال کشور در مقابل آمریکا بسیار حساسند(خبر ویژه)

«ملی‌گرایی و میهن‌دوستی شدید همچنان در ایران پابرجاست و جمهوری اسلامی توانسته این حس قوی را حفظ کند».

یک روزنامه اسپانیایی با انتشار این تحلیل از قول گزارشگر خود نوشت: هنگامی که کسی از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو خارج می‌شود، شعار «مرگ بر آمریکا» را در نمای سفارت سابق آمریکا که امروز به یک مرکز فرهنگی برای جوانان تبدیل شده، می‌بیند. تمامی دیوارهای ساختمان قدیمی، پر از نقاشی‌هایی است که علیه تهدید آمریکا هشدار می‌دهند و از امام خمینی(ره) تمجید می‌کنند.
روزنامه ال کنفیدنسیال می‌افزاید: حتی روتور بالگرد عملیات نافرجام «پنجه عقاب» که یک شکست کامل برای «جیمی کارتر» در زمینه نجات گروگان‌ها بود، هنوز به عنوان غنیمت جنگی بر سر آرم متزلزل آمریکا در دیوار مجتمع نگهداری می‌شود.
روزنامه اسپانیایی با اشاره به تظاهرات روز جهانی قدس افزود: در روز قدس، جشنی که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود، یک بار دیگر یادآوری شد که ایران هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و با به آتش‌ کشیدن پرچم، به آمریکا هشدار داده شد که ضد آمریکایی‌ بودن ریشه‌دار است.
این روزنامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی موجب حفظ وطن‌پرستی به عنوان یک رفتار اجتماعی شده، می‌افزاید: «هومن» که بیش از نیمی از زندگی خود را در خارج ایران زندگی کرده، در این ارتباط می‌گوید: «اگر یک کشوری به ایران حمله کند، حتی رفقای من در لندن نیز برای جنگ به ایران خواهند آمد.»
به نوشته ال کنفیدنسیال، ایرانی‌ها هر تلقی‌ای نسبت به حاکمیت داشته باشند، از اینکه کشور، مسیر خود را داشته باشد و سرنوشتش را در دست خود نگه‌ دارد، دفاع می‌کنند.
«لیان» یک دانشجوی رشته مهندسی صنایع در این رابطه ابراز داشت: ایران هیچوقت به کسی حمله نکرد. عراقی‌ها بودند که به ما حمله کردند.
این روزنامه ادامه داد: «رژیم موفق شده که این روح ملی‌گرایی را در هر خانه حتی در میان اقلیت‌های ترکمن، ترک و کرد و همچنین در میان مسیحیان و یهودیان که در میان درگیری‌های مذهبی خاورمیانه در آرامش زندگی می‌کنند، حفظ کند. ایرانی‌ها خواهان هیچگونه مداخله خارجی نیستند. از نگاه آنها پایان تحریم‌ها می‌تواند گشایش بیشتری را به ارمغان آورد اما فقط خود ایرانی‌ها می‌توانند در مورد آینده خود تصمیم بگیرند».