kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
روحانی در کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور:

مرگ رژیم صهیونیستی در مراجعه به آرای عمومی است

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: اگر رژیم غاصب حاضر به صندوق رأی شود و خواست یهودیان و مسیحیان و مردم سرزمین اشغالی را بپذیرد، قطعا رأی مردم در راستای اهداف او نیست، به همین دلیل است که رژیم ترور هیچ گاه در مسیر انتخاب نیست.


حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دومین کنگره ۱۷ هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کنگره و هدف آنها مبنی بر پرده برداشتن از ماهیت کثیف تروریسم گفت: یکی از نمونه‌های آشکار این‌گونه تروریسم، سازمان منافقین است که خود را با عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده‌ بودند. ملت و مردم ایران شاهد جنایات آنها بود و مثال‌های فراوانی در این خصوص وجود دارد.
رژیم جعلی صهیونیستی براساس ارعاب و ترور
کار خود را آغاز کرده است
وی با بیان اینکه گاهی موضوع تروریسم از یک سازمان و تشکیلات پا را فراتر می‌گذارد، افزود: برخی از حکومت‌ها بر مبنای ترور به ‌وجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند، نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین است. این حکومت و این رژیم براساس ارعاب، ترور و اشغال کار خود را آغاز کرده و امروز نیز همان مسیر ضدانسانی خود را ادامه می‌دهد.
روحانی ادامه داد: در تمام این ترور‌ها چه آنهایی که تشکیلاتی و سازمانی هستند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار دارند و چه آنهایی که بر مبنای اعتقادی به کشتار دیگران می‌پردازند، همه آنها از استقبال، رأی و خواست مردم محرومند و این افراد و گروه‌ها در بین ملت‌ها، جوامع و مردم و آرای مردم با استقبال مواجه نیستند؛ حتی رژیمی مثل رژیم صهیونیستی هم از آرای مردم می‌ترسد. این گروه‌ها از صندوق رأی می‌ترسند و مرگ خود را در کنار صندوق می‌بینند.
وی ابراز داشت:  اگر رژیم غاصب حاضر به صندوق رأی شود و خواست یهودیان و مسیحیان و مردم سرزمین اشغالی را بپذیرد قطعا رأی مردم در راستای اهداف او نیست به همین دلیل است که رژیم ترور هیچ گاه در مسیر انتخاب نیست و به سمت صندوق نمی‌رود زیرا به جای انتخاب ارهاب و ارعاب را دوست دارد.
ترور و تروریسم از صلح و مذاکره می‌ترسند
به گزارش تسنیم، روحانی در همین زمینه تأکید کرد: ترور و تروریسم از صلح، تفاهم، مذاکره و منطق می‌ترسند و خود را میزان و مرکز عالم می‌دانند. هرچه با آنها موافقت کند، حق و هر که با آنها مخالفت کند، ناحق است و در مسیر باطل و ناحق خود همواره حرکت می‌کنند. این گروه‌ها معمولا یک پیشوایی دارند و به عنوان رئیس سازمان آن را بالاترین مقام می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه برای فاصله گرفتن از این مسیر، اقداماتی را در سطح منطقه و جهان باید صورت دهیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته قربانی مداخلات نابجای قدرت‌های بزرگ شده است. قدرت‌های غربی، آمریکا و رژیم‌ غاصب صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب با حمایت از ترور و تروریسم در مرحله اول و پس از بروز جنگ تحمیلی در مرحله دوم و در استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی در مرحله سوم، حمایت‌های خود را از تروریسم علیه ایران نشان دادند، آن هم انقلابی که بلافاصله پس از ظهور و بروز خود مردم را به سمت صندوق رأی حمایت کرد.
روحانی تصریح کرد: این خشونت‌هایی که در منطقه امروز دیده می‌شود، شاید برای برخی چیز جدیدی باشد اما در تهران، منافقین خشونت‌هایی را اعمال کردند که یک نمونه آن این بود که در خانه‌ای فرد انتظامی و امنیتی را به شکل وحشیانه و با کندن پوست او به شهادت رساندند. خشونت‌هایی که شاید در تاریخ کم‌نظیر باشد.
امروز اروپا و آمریکا از یک رژیم تروریستی
حمایت می‌کنند
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ترور ابزاری برای قدرت‌هاست از بین نخواهد رفت، گفت: امروز قدرت‌هایی در اروپا و آمریکا هستند که از تروریست‌ها و از یک رژیم تروریستی حمایت می‌کنند و به دنبال حمایت از یک گروه تروریستی هستند.
روحانی تصریح کرد: برای مقابله با تروریسم و از بین بردن آن، باید با یک استاندارد مشخص در مقابل تروریست و گروه‌های تروریستی رفتار کرد. برخی در ظاهر می‌گویند ما با تروریست مخالفیم اما در عمل از آن حمایت می‌کنند.
روحانی ادامه داد: چطور می‌شود برای ما قابل قبول باشد که آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی مدعی مقابله با تروریسم باشند اما تروریست‌های مختلفی که در داخل کشور ما هزاران بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند، امروز در کشور آنها آزادانه فعالیت به ظاهر سیاسی و در واقع تروریستی انجام می‌دهند و حتی به پرونده حقوقی و مطالبات جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی ایران بی‌اعتنا باشند.
با تمام توان به کمک مظلومان علیه تروریست‌ها
اقدام خواهیم کرد
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز قربانی ترور بوده و مصمم برای مبارزه با تروریسم در داخل و در منطقه و جهان است، گفت: هر جا ببینیم تروریسم بروز و ظهور یافته و بی‌گناهان را از دم تیغ جنایت خود می‌گذرانند با تمام توان و امکان به کمک مظلومان علیه تروریست‌ها اقدام خواهیم کرد.
روحانی اظهار داشت: کشورهایی که با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کنند مانند ملت و کشور عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و یمن و هر کجا باشد و هر جا که ایران ببیند بی‌گناهان زیر چکمه‌های تروریسم مورد کشتار قرار می‌گیرند، این ملت‌ها از حمایت ایران بهره‌مند خواهند شد و ملت ایران به کمک مردم مظلوم و بی‌گناه خواهد رفت.
چرا کشورهای مسلمان منطقه از تروریست‌ها
حمایت می‌کنند
وی با ابراز تأسف از همراهی برخی از کشورهای مسلمان منطقه با گروه‌های تروریست حامی کشورها و قدرت‌های بزرگ گفت: چرا برخی از کشورهای مسلمان منطقه به این دام افتاده‌اند و به تروریست‌ها کمک می‌کنند و چرا در این جنایت‌ها سهیم می‌شوند. چرا پول و امکانات و اقدامات سیاسی خود را در منطقه در جهت حمایت و همراهی با این گروه‌ها به کار گرفته‌اند.
رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: هر کشوری که امروز در منطقه به تروریسم کمک می‌کند و به کشتار بی‌گناهان کمک کرده و کمک می‌کند، فکر نکند این تروریست‌ها همواره در راستای منافع آنها حرکت خواهند کرد و مطمئن باشند، آتش آنها دیر یا زود دامان آنها را نیز فرا خواهد گرفت.
خشونت در دنیای اسلام
با هدف حراست از رژیم صهیونیستی
همچنین در این کنگره دو روزه که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، با حضور رئیس جمهور از تعدادی خانواده‌های شهدای ترور کشور با اهدای تندیس تقدیر شد.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه خشونت و ترور در عرصه جهانی مخالف است و ایران همواره خواهان امنیت جهانی و مقابله با هرگونه ترور در عرصه بین‌المللی است.
وی ادامه داد: متأسفانه اخیراً در دنیای اسلام و منطقه شاهد گسترش پدیده زشت ترور و افزایش خشونت هستیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گسترش خشونت در دنیای اسلام، با هدف حراست از رژیم صهیونیستی و کاهش تهدید‌هایی است که این رژیم با آن روبرو شده، اضافه کرد: بازیگران غربی و مزدوران آن با طرح ناامنی و ترور شخصیت‌ها در کشورهای مسلمان رسالت خود را در دفاع از رژیم صهیونیست جامه عمل پوشانده‌اند.
گفتنی است؛ در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی 17هزار شهید ترور، نمایشگاه شهدا و جانبازان مسئول برپا شد.