kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

مدیر سینمای تجربی: برای «پگاه» بودجه داریم برای انقلاب نه!(اخبار ادبی و هنری)

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که برای ساخت فیلم درباره انقلاب و دفاع مقدس بودجه ندارد، قصد ساخت فیلم مستندی درباره تعطیلی خانه سینما را دارد!


به گزارش کیهان، درحالی که رهبر انقلاب اسلامی بارها بر حمایت از جناح فرهنگی مومن و توجه به تهدیدهای فرهنگی تأکید فرموده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اظهارات اخیرش، دستگاه زیر مجموعه خود را به عمل به این تأکیدات ملزم دانسته اما «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» همچنان ساز دیگری را می‌زند!
مدیریت این مرکز دولتی طی دو سال اخیر، موضوعات ملی و مسائل روز کشور را از اولویت خارج کرده و ساخت آثاری درباره موضوعات بی‌خاصیت و بی‌اهمیت را در اولویت قرار داده است. در تازه‌ترین شاهکار این مدیریت، ساخت فیلم مستندی درباره «تعطیلی خانه سینما» به «پگاه آهنگرانی» سفارش شده است! آهنگرانی سابقه همکاری با بی‌بی سی و دویچه وله(وابسته به سازمان جاسوسی دولت آلمان) را دارد. این درحالی است که مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مدعی‌اند که به خاطر کمبود بودجه نمی‌توانند آثاری درباره انقلاب و دفاع مقدس بسازند!
گفتنی است، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در نشست‌های خبری و برنامه‌های این مرکز، از دعوت خبرنگاران رسانه‌های منتقد خود ازجمله کیهان، خودداری می‌کند!