kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
به یاد سردار شهید «ناصر کاظمی»

بیش از ۲ سال است که آمادگی شهادت را به نظر خودم دارا می‌باشم(حدیث دشت عشق)


سردار شهید «ناصر کاظمی» ۱۲ خردادماه ۱۳۳۵ در تهران دیده به جهان گشود. با شرکت در کنکور، در رشته‌های «پیراپزشکی و تربیت بدنی» پذیرفته شد و بنا به علاقه‌ای که داشت تحصیلاتش را در تربیت بدنی ادامه داد.  ناصر در خرداد ۱۳۵۸ به عضویت سپاه در آمد تا تجربیات خود را در این نهاد مقدس به کار بندد. پس از گذرانیدن دوره کوتاه آموزش نظامی، برای خدمت در استان سیستان و بلوچستان راهی آن منطقه شد و حدود 4 ماه در شهرستان  زابل  به مردم محروم و مستضعف ناحیه خدمت کرد. به دنبال غائله خلق عرب در خوزستان به این استان رفته و به مقابله با توطئه‌گران برخاست و تا آخر غائله در خرمشهر ماند.
او در ۱۰ دی ۱۳۵۸  فعالیت خود را در پاوه، با سمت  «فرماندار» آغاز کرد. وی که در این مسئولیت شایستگی، لیاقت و کاردانی خود را نشان داده بود خیلی زود علاوه بر مسئولیت فرمانداری، به فرماندهی سپاه «پاوه» نیز منصوب شد. وی همچنین برای مقابله با گروه‌های مسلح ضد انقلاب در کردستان «تیپ ویژه شهدا» را تشکیل داد و فرماندهی آن را به عهده گرفت. پاکسازی مناطق حساسی همچون جاده بانه- سردشت، کامیاران، مریوان، تکاب،‌ صائین دژ،‌ بوکان،  سد بوکان، از جمله اقدامات متهورانه او به شمار می‌رود. سرانجام در تاریخ ۶ شهریور۱۳۶۱، ‌در حین پاکسازی محور پیرانشهر- سردشت‌، در یکی از روستاها، بر براق شهادت نشست و کردستان را در سوگ خود نشاند.
فرازی از وصیت‌نامه شهید:  معتقدم هر که هر کاری کرد و هر نوشته‌ای که جمع‌آوری کرده باشد، با خود به آن دنیا خواهد برد و آن پروردگار یکتا است که باید قضاوت کند. شاید بیش از دو سال است که آمادگی شهادت را، به نظر خودم دارا می‌باشم ولی نظر خودم اصلاً شرط نیست نظر خداوند تبارک و تعالی شرط است.