kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
سرنوشت ملی‌پوشان چه می‌شود؟

بلاتکلیفی در آستانه لیگ هندبال

در حالی که کمتر از سه روز تا آغاز مسابقات لیگ برتر هندبال باقی‌ مانده است، خبرهایی از احتمال انحلال سومین تیم این مسابقات منتشر شده است.



قر‌عه‌کشی ر‌قا‌بت‌های لیگ هندبال ماه گذشته در مراسم باشکوهی برگزار شد، اما در هفته‌های قبل مسئولان باشگاه ثامن الحجج (ع) از کناره‌گیری از این مسابقات خبر دادند. به ‌این‌ ترتیب تیم‌های ثامن الحجج (ع) مشهد و سبزوار منحل شدند. حالا و در شرایطی که کمتر از 48 ساعت مانده به شروع ر‌قا‌بتهای لیگ خبرهایی از احتمال انحلال تیم «گهرزمین» نیز مطرح شده است.چند تن از بازیکنان این تیم دیروز اعلام کردند که مسئولان باشگاه گهر زمین از آنها خواسته‌اند تیم جدیدی پیدا کنند.پیش از این قرار بود ر‌قا‌بتهای لیگ برتر هندبال چهارشنبه این هفته‌ آغاز شود، اما به دلیل همین بی‌نظمی‌ها و همچنین تعلل برخی از باشگاه‌ها برای پرداخت ورودی لیگ، فدراسیون هندبال تصمیم گرفته تا تنها یک مسابقه را روز چهارشنبه این هفته‌ برگزار کند و سایر بازی‌ها را به هفته‌ بعد موکول نماید.
متاسفانه لیگ هندبال در شرایطی آغاز می‌شود که بسیاری از بازیکنان مطرح هندبال ایران هنوز قرارداد باشگاهی ندارند.بازیکنانی همچون میلاد مسائلی، امید سه کناری، محمد سیاهوشی، مهرداد سم سامی، مهدی بیجاری و محمدرضا رجبی که همگی از ملی‌پوشان هستند هنوز نتوانسته‌اند قرارداد باشگاهی مناسبی داشته باشند. با توجه به قانون جدید سازمان لیگ فدراسیون درباره حق جذب حداکثر چهار ملی‌پوش در هر تیم حالا برخی از تیم‌هایی که از توانایی مالی بالایی برخوردار نیستند پیشنهادات بسیار پایینی به شاخص‌ترین بازیکنان هندبال ایران می‌دهند به طوری که گفته می‌شود سقف پیشنهاد به این بازیکنان تا 50 درصد فصل گذشته تنزل پیدا کرده است.