kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
معاون دفتر منطقه‌ای ایکائو:

ایران دومین کشور خاورمیانه در زمینه امنیت پرواز است

معاون دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه تاکید کرد: امنیت پرواز‌های عبوری ایران در منطقه بسیار بالاست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کیش محمد سماوی تاکید کرد: ایران در زمینه ایمنی پروازهای داخلی، خارجی و عبوری با ضریب بالای 90 درصد، جزو کشورهای برتر دنیا بعد از امارات قرار دارد.
عباس نیک‌نژاد رئیس بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی و ترافیک هوایی کشورمان نیز امنیت و ایمنی پروازهای جمهوری اسلامی ایران را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: آمریکا در زمینه ایمنی پرواز رتبه 11 جهان را دارد و کشورمان با یک رتبه بالاتر از آمریکا رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.
عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم از صدور مجوز جت‌های خصوصی، مشارکت سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیما و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی توسط شرکت‌های خصوصی و افزایش استانداردهای حوزه هوایی کشور خبر داد و گفت: در شرایط پساتحریم سازمان هواپیمایی کشوری مصمم به توسعه ایمنی، امنیت و افزایش استانداردهای حوزه هوایی کشور است.
کوروش فتاحی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش برگزاری اجلاس منطقه‌ای خاورمیانه ایکائو را به منظور ایجاد پایگاه داده‌ها یا بانک‌ اطلاعات امنیت پرواز عنوان کرد و گفت: در این اجلاس 5 روزه که در دو بخش برگزار می‌شود، نمایندگانی از کویت، لبنان، عمان، سودان، امارات متحده عربی و سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.