kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
انصارالله از امارات زهرچشم گرفت

انهدام کامل ده‌ها خودروی زرهی ارتش امارات در استان مأرب یمن

نیروهای انصارالله یمن در عملیاتی موفقیت‌آمیز، 25 خودروی نظامی ارتش امارات به همراه دو انبار تسلیحات این کشور را در استان مارب به طور کامل منهدم کردند.


منابع میدانی یمن، اعلام کردند در حمله موشکی نیروهای انصارالله و ارتش یمن به مخازن سلاح متعلق به نظامیان امارات در استان مارب، این مخازن به صورت کامل نابود شد. به گزارش تسنیم، این منابع اعلام کردند که امارات در چند وقت اخیر مقادیر زیادی سلاح به انبارهای «منطقه سوم نظامی» در استان مارب وارد کرده بود که رزمندگان انصارالله با رصد دقیق، این مخازن را شناسایی کرده بودند. بر اساس این گزارش در این حمله موشکی، 25 خودروی زرهی امارات و دو انبار سلاح و شش موشک انداز کاتیوشا نابود شدند و عناصر تکفیری، نیروهای وابسته به «منصورهادی» و نظامیان اماراتی نیز پا به فرار گذاشتند.
جنگنده‌های سعودی اما روز یکشنبه یک کارخانه تولید آب معدنی را در منطقه «عبس» در استان «حجه» یمن بمباران کردند. بر اثر این بمباران، 13 تن از کارگران این کارخانه به شهادت رسیدند و 16 تن دیگر هم مجروح شدند که به بیمارستان های شهر «الحدیده» یمن منتقل شدند. شدت این بمباران به حدی بود که جنازه برخی از شهدای این جنایت تکه‌تکه شد!
عربستان،  داعش بزرگ
در همین حال و همزمان با تشدید درگیری‌ها در یمن، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، با تاکید بر این که «اکنون ابتکار عمل به دست ارتش یمن افتاده و متجاوزان به اقدام‌های واکنشی روی آورده‌اند»، هشدار داد:«برای متجاوزان سعودی غافلگیری‌های تازه‌ای داریم.»  سرهنگ «شرف لقمان» روز یکشنبه در گفت‌وگو با العالم، اعلام کرد: «هیچ گاه پیش‌بینی نمی‌کردیم که همسایه ما، به ما خیانت کرده وبه کشورمان حمله ور شود. حمله‌ای که به کشورمان صورت گرفت، گسترده بود و زیرساخت‌های یمن را هدف قرار داد.» وی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش را دو سازمان اطلاعاتی وابسته به عربستان دانست و گفت: «این دو گروه، در چارچوب نقشه‌ای برای ایجاد امارت اسلامی در یمن، به این کشور آمدند.» وی افزود: «من به صراحت اعلام می‌کنم که عربستان، داعشِ بزرگ است، زیرا همین کشور است که از ابتدا، داعش را حمایت کرد و افرادی را برای فعالیت در آن به خدمت گرفت.»