kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
یک‌شنبه سیاه داعش

ارتش عراق مواضع تکفیری‌ها را در 3 استان این کشور در هم کوبید

نیروهای دولتی و بسیج مردمی عراق طی سه عملیات جداگانه در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار، 282 تکفیری داعش را به هلاکت رساندند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «جلال توفیق» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق اعلام کرد که نظامیان تحت فرمان وی به همراه بسیج مردمی، 200 تروریست وابسته به داعش را طی یک عملیات نظامی در غرب شهر سامرا به هلاکت رساندند. به گفته وی، در این عملیات همچنین تعداد زیادی انبار مهمات و مخفیگاه تروریست‌های تکفیری منهدم شد و 16 عضو داعش هم بازداشت شدند.
عملیات هوایی ارتش عراق در منطقه «جبل حمرین» استان دیاله نیز هلاکت 22 تکفیری و انهدام پنج خودروی آنها را به دنبال داشت.
در استان الانبار نیز نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق موفق شدند در مناطق «حصبیه الشرقیه» و شمال شهر فلوجه دست به پیشروی بزنند و جمعا بیش از 60 تروریست را از پای درآورند. فرماندهان ارتش و بسیج مردمی عراق همچنین اعلام کردند منتظر صدور فرمان از بغداد هستند تا شهر فلوجه را نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.از شهر «بیجی» در استان صلاح‌الدین نیز خبر می‌رسد، نیروهای داوطلب و نظامیان ارتش بخش‌هایی از این شهر را از اشغال داعش آزاد کرده‌اند.اما، تروریست‌های تکفیری هم سه حلقه چاه نفت را در حومه تکریت عراق به آتش کشیدند. در همین حال، «کریم النوری» سخنگوی نیروهای داوطلب عراق اعلام کرد، آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش جدی نیستند و نمی‌توانند حتی یک وجب از خاک عراق را از اشغال داعش خارج کنند.