kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

چهار سوی پنج قاره


  ماهاتیر محمد: نخست‌وزیر مالزی استعفا کند
درحالی که ماهاتیر محمد نخست‌وزیر سابق مالزی در جمع معترضان و همراه با آنان خواستار استعفای دولت شده است، «نجیب رزاق» نخست‌وزیر کنونی، معترضان را به تلاش برای مخدوش کردن وجهه کشور متهم کرد. نجیب رزاق که به فساد مالی متهم شده تعداد معترضان را کم عنوان کرد و گفت: اگر ما بخواهیم می‌توانیم مردم بیشتری را جمع کنیم چون دولت هواداران زیادی دارد.
مرکز بنغازی آزاد شد
منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ارتش لیبی با بیرون راندن تروریست‌ها از مرکز بنغازی بر بیشتر بخش‌های این شهر بندری واقع در شرق این کشور مسلط شدند.
از سرگیری صادرات نظامی اسرائیل به ترکیه
همزمان با اقدامات رژیم صهیونیستی برای از سرگیری صادرات تولیدات نظامی خود به ترکیه، یک هیئت سیاسی از آنکارا وارد تل‌آویو شد. این اولین سفر رسمی اعلام شده پس از ایجاد تنش در روابط آنکارا-تل آویو در جریان حمله به کشتی امدادرسان «مرمره» است.
هلاکت 127 عضو طالبان
نیروهای ارتش و پلیس افغانستان یکشنبه شب 127 عضو گروه تروریستی طالبان را به هلاکت رساندند. عناصر طالبان در ایالت‌های مختلف افغانستان کشته شدند، در این عملیات تعداد زیادی تروریست نیز زخمی شدند.
نخست‌وزیر هند: دنیا باید اسلام واقعی را بشناسد
نخست‌وزیر هند با تاکید بر لزوم شناخت پیام واقعی اسلام گفت که باید همه مردم دنیا با چهره واقعی اسلام آشنا شوند.
وی افزود: اطمینان دارم که پیام عشق و دوستی که در اسلام نهفته است در جهان فراگیر خواهد شد، و این پیام منافع زیادی برای انسانیت به همراه خواهد داشت.