kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

توزیع کتاب به جای کارت دعوت برای مراسم عروسی

خانواده‌ای در شهرستان ورامین دیروز در یک حرکت ابتکاری و به یادماندنی به جای ارسال کارت عروسی اقدام به توزیع کتاب برای دعوت از مهمانان خود کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین خانواده‌ای در شهرستان ورامین در اقدامی جالب و تحسین‌برانگیز، به جای ارسال کارت دعوت‌های متداول عروسی اقدام به توزیع کتاب با مضمون دعوت برای حضور در مراسم کرد.
این خانواده برای دعوت از اقوام، دوستان یا آشنایان خود کتاب‌هایی را تهیه کرده و به صورت دست‌نویس از میهمانان خود خواستند در جشن عروسی فرزندشان سهیم باشند.
کتاب‌ها بیشتر با مضمون خاطرات شهدا و خانواده آنان است که در صفحه داخلی جلدآن، زمان و مکان مراسم یاد شده درج شده است.
پدر داماد گفت: از جمله اهداف ما برای برپایی این مراسم تبلیغ و ترویج ازدواج آسان است که امیدواریم روزی را شاهد باشیم که این امر در تمام کشور نهادینه شود.
ولی‌اله سراغی گفت: به منظور سهولت در ازدواج‌ها طرحی با هدف آشنایی خانواده‌ها با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در ذهن متبلور شد و این موضوع به عنوان یک اصل در ازدواج فرزندم لحاظ شد.
وی در ادامه افزود: برای این منظور چند موضوع از کتاب‌های رایج تهیه و به صورت دست‌نویس از میهمانان خواسته شد در مراسم حضور یابند.
این بسیجی تأکید کرد: کتاب‌ها بیشتر با موضوع و مضمون شهادت‌طلبی است و در کنار این عمل رضایت‌بخش، مقررشده مراسم جشن عروسی به سادگی هر چه تمام‌تر برگزار شود و هیچ نوع زرق و برقی در کار نباشد.
وی گفت: حتی خودرو عروس نیز به گل مزین نخواهد شد و عروس و داماد از وسیله نقلیه ارزان قیمت بهره خواهند برد.
پدر داماد افزود: عروس خانواده نیز برای تهیه جهیزیه از لوازم ساخت کشورمان بهره برده است و تمام اسباب و اثاثیه با مارک داخلی به منظور ترویج فرهنگ خرید تولیدات داخلی در نظر گرفته شده است.