kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

چهار سوی پنج قاره

  قطع کمک واشنگتن به اسلام‌آباد
دولت آمریکا اعلام کرد، کمک‌های خود به ارتش پاکستان را متوقف کرده است.پاکستان از سال 2001 تاکنون حدود 13 میلیارد دلار در چارچوب عملیات ضد تروریستی، از آمریکا دریافت کرده است. آمریکا مدعی است عدم جدیت اسلام‌آباد با تروریست‌ها باعث قطع این کمک‌ها شده است.
تظاهرات حامیان روسف
هزاران تن از حامیان «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل در هشت ایالت این کشور به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از او تظاهرات کردند. هفته پیش در 200 شهر برزیل علیه روسف تظاهرات شده بود.
رئیس‌جمهور برزیل به همراه شماری دیگر از مقامات این کشور متهم به فساد هستند.
لوپن اخراج شد
«ژان ماری لوپن» سیاستمدار راستگرای فرانسه، از حزبی که خود تاسیس کرده بود، اخراج شد. هم‌اکنون دختر لوپن ریاست حزب «جبهه ملی فرانسه» را برعهده دارد و در حقیقت، اختلافات میان دختر و پدر، نهایتا به ضرر پدر و اخراج او از حزب منجر شد.
مکزیک، ترامپ را محکوم کرد
وزیر خارجه مکزیک اظهارات «توهین‌آمیز و نژادپرستانه»‌ «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده را محکوم کرد و آن را «بی‌اساس» دانست. ترامپ اخیرا اظهار داشت: اگر رئیس‌جمهور شوم، 11 میلیون مکزیکی را اخراج و دیواری بلند در مرزهای دو کشور احداث می‌کنم.
حمله ترکیه به بی‌بی‌سی
دولت آنکارا ضمن اعتراض به چگونگی پوشش خبری فعالیت‌های «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ‌ک‌ک)، اعلام کرد، رویه بی‌بی‌سی، حمایت آشکار از تروریسم است. در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که این نوع پوشش خبری، مردم را در پیوستن به پ‌ک‌ک تشویق می‌کند و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
تبرئه دیکتاتور پس از مرگ!
«هرنان کریستوسو» قاضی پرونده ژنرال «اگوستو پینوشه»، دیکتاتور سابق شیلی، حکم عفو این ژنرال سابق و شش دستیار وی را صادر کرد. کریستوسو علت صدور چنین حکمی را مرگ ژنرال اعلام کرده است!ژنرال پینوشه که در سال 1976 طی کودتایی علیه «آلنده» رئیس‌جمهور وقت شیلی، به قدرت رسیده بود، حدود 119 هزار نفر را کشت. در پی این کودتای آمریکایی، هزاران نفر ناپدید و یا به اقیانوس ریخته شده‌اند.