kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

کاهش دما در شمال کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در شمال کشور خبر داد و بر ممنوعیت شنا در دریای خزر تاکید کرد.


امین حسین نقشینه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: انتظار داریم امروز و2 روز آینده کاهش دما در نوار شمالی کشور همراه با بارش‌های متناوب باران، رعد و برق و وزش باد رخ دهد که این کاهش دما برای سواحل دریای خزر محسوس خواهد بود، علاوه بر استان‌های واقع در ساحل دریای خزر برای شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی امروز و فردا برای استان خراسان رضوی هم انتظار وزش باد و باران‌های متناوب را داریم.
نقشینه با بیان این که انتظار می‌رود در این هفته نوار شمالی کشورمان به تناوب این بارش را داشته باشد، ادامه داد: بارش‌های امروز روی استان‌های گیلان، گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی شده است.
وی درباره وضعیت دریای خزر تاکید کرد: دریای خزر امروز مواج است و در برخی ساعات این موج‌ها شدت بیشتری می‌گیرد که توصیه می‌شود از شنا کردن در سواحل دریای خزر پرهیز شود. همچنین امروز و 2 روز آینده وزش باد در نوار شرقی و جنوب شرق کشورمان تداوم می‌یابد به ویژه برای زابل که با گرد و خاک همراه خواهد بود ودر این مدت برای منطقه جنوب غرب کشورمان کاهش دید بر اثر مه، غبار محلی و سپس گرد و خاک پیش بینی شده است.
نقشینه درباره وضعیت تهران نیز به پایگاه خبری گفت: برای تهران هم از بعد از ظهر امروز روی ارتفاعات شاهد رشد ابر با احتمال بارش پراکنده خواهیم بود. روند کاهش دما در تهران باعث خواهد شد که بیشینه دمای امروز تهران به 37 و فردا به 35 درجه برسد.