kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

بزرگ‌ترین راز عقب‌نشینی شارون از غزه(پرونده)

یکی از نزدیک‌ترین دوستان نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از جزئیات بزرگ‌ترین راز طرح جدا کردن نوار غزه از دیگر مناطق فلسطینی پرده برداشت.


«داو وایسگلاس» وکیل مدافع و مدیرکل دفتر آریل شارون نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که از نزدیک‌ترین دوستان وی نیز به شمار می‌آمد در همایشی به مناسبت گذشت 10 سال از اجرای طرح جدایی نوار غزه گفت: «شارون قصد رهایی از اشغال غزه را نداشت بلکه می‌خواست شهرک‌سازی در کرانه باختری را نجات دهد.»
وی تاکید کرد که شارون به این نتیجه رسیده بود که اشغالگری‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی برای جامعه اسرائیلی «ویران‌کننده» است به همین دلیل باید عملیات رهایی از این امر را به تدریج آغاز می‌کرد و «شارون بهترین و تواناترین شخص» برای اجرای این امر بود.
این وکیل اسرائيلی در سخنرانی خود در شهر هرتزلیا گفت: شارون برای حفظ شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری تصمیم به عقب‌نشینی از نوار غزه در سال 2005 را گرفت تا این شهرک‌ها در چارچوب مرزهای اسرائيل باقی بماند.
گفتنی است طرح جدایی از نوار غزه در سال 2005 عملا آغاز شد و براساس این طرح اسرائيل از غزه عقب‌نشینی کرد و 21 شهرک یهودی‌نشین در نوار غزه و چهار شهرک در شمال کرانه باختری را تخلیه و نابود کرد.