kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

داعش در موصل 300 عضو کمیسیون انتخابات عراق را اعدام کرد

سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق گفت، تروریست‌های داعش 300 نفر از کارکنان کمیسیون عالی انتخابات عراق را در شهر موصل اعدام کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «شفقنا»، «محمود سورچی» گفت، سرکرده‌های داعش عصر جمعه 300 کارمند عضو کمیسیون عالی انتخابات عراق را در پادگان «الغزلانی» موصل اعدام کردند.
شماری از اعدام شدگان زن هستند. چهارشنبه گذشته نیز سرکرده‌های داعش 2070 نفر از اسیران عراقی خود را در موصل اعدام کرده بودند.
 دیروز تروریست‌های داعش همچنین 19 زن را در موصل اعدام کردند.
 تروریست‌ها پس از تحمل شکست‌های سنگین در جبهه‌های نبرد، دست به این جنایات در موصل زده‌اند و احتمال تکرار آن در شهرهای دیگر عراق نیز وجود دارد.
در همین‌ حال، «هادی عامری» فرمانده نیروهای بدر عراق گفت، داعش همچنان خطری جدی برای بغداد است.
وی از ساکنان فلوجه خواست هر چه سریعتر این شهر را ترک کنند، چون زمان وقوع حمله نیروهای دولتی برای آزادسازی این شهر نزدیک است.
لبیک به درخواست مرجعیت
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، درپی درخواست مرجعیت عراق درخصوص مبارزه با فساد اداری و بهبود خدمات‌رسانی به مردم، گروه‌های سیاسی به ویژه احزاب اسلامی این کشور به این درخواست واکنش مثبت نشان دادند و از دولت خواستند با مفسدان برخورد جدی بکند.
نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا جمعه گذشته به نقل از ایشان، از «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق خواسته بود، نسبت به مفسدان اقتصادی شدت عمل به خرج دهد.
عبادی نیز با صدور بیانیه‌ای، پایبندی کامل خود را به توصیه‌های ارزشمند مرجعیت دینی اعلام کرد. نخست‌وزیر عراق از نیروهای سیاسی نیز خواست، در اجرای اصلاحات با وی همکاری کنند.
از جبهه‌های نبرد در استان الانبار عراق نیز خبر رسید، نیروهای دولتی و جنگنده‌های ارتش عراق 76 تروریست داعش را در حملات جداگانه کشتند.
تسنیم نیز به نقل از العالم خبر داد، «عبدالباقی السعدون» از اعضای کادر رهبری حزب منحل شده بعث عراق، اعتراف کرد که بعثی‌های فراری در این کشور با داعش همکاری تنگاتنگی دارند.
وی که مدتی قبل دستگیر شده است، اعتراف کرد 62 گروهک تروریستی در استان‌های الانبار، صلاح‌الدین، موصل، دیاله و کرکوک تشکیل داده است.