kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

70 درصد مردم ژاپن تاریخ بمباران اتمی هیروشیما را نمی‌دانند!

یافته‌های یک نظرسنجی در ژاپن نشان می‌دهد 70 درصد از مردم این کشور حتی تاریخ دقیق بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی از سوی آمریکا را نمی‌دانند.


هفتاد سال پیش دولت آمریکا در فاصله سه روز دو شهر «هیروشیما» و« ناکازاکی» ژاپن را با حمله اتمی با خاک یکسان کرد که طی آن بیش از 220هزار نفر از مردم کشته شدند. آمریکایی‌ها می‌گویند با  این حمله بود که ژاپن تسلیم شد، هرچند روایت قوی‌تر این است که ژاپن پیش از آن تسلیم شده بود و آمریکا با این جنایت درصدد قدرت‌نمایی و آزمایش بمب‌های خود بود. به هر حال ژاپن تسلیم آمریکا شد.
تسلیم ژاپن به آمریکا تاکنون ادامه دارد و دولتمردان این کشور از ترس واکنش منفی آمریکا حتی حاضر نیستند از حملات اتمی آمریکا به کشورشان انتقاد کنند؛ حتی گزارش‌ها حاکی‌ست برخی از مقامات ژاپن مدعی هستند که مقصر این حملات دولت ژاپن بوده چرا که اگر ژاپنی‌ها تسلیم می‌شدند آمریکا نیز حمله نمی‌کرد!
حال خبر می‌رسد که این تنها دولتمردان این کشور نیستند که جای شاکی و متشاکی را عوض کرده‌اند. مردم ژاپن  هم بنابه دلایلی که باید در سیاست‌های دولت این کشور جست‌وجو کرد، این جنایت بی‌سابقه را جدی نمی‌گیرند. یافته‌های حیرت‌آور یک نظرسنجی در ژاپن نشان می‌دهد که 70 درصد از مردم این کشور حتی  تاریخ بمباران اتمی «هیروشیما» و «ناکازاکی» را نمی‌دانند.
به گزارش ایرنا، تلویزیون «ان اچ کی» ژاپن، در یک نظرسنجی تلفنی که بین 3 هزار نفر از ساکنان این دو شهر و دیگر مناطق ژاپن انجام داده به این نتیجه رسیده‌ که در مجموع کل،  کشور فقط 30 درصد از پاسخ دهندگان از تاریخ  بمباران اتمی اطلاع داشتند و 70 درصد دیگر پاسخ غلط دادند.
ششم اوت 1945 (15 مرداد 1324 ه.ش) و به دستور «هری ترومن»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا دو بمب اتمی به فاصله سه روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی فرود آمد که به کشته شدن 220 هزار نفر منجر شد.