kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

گزارش خواندنی از خودکشی جلادان داعش برای رهایی از عذاب وجدان

گزارش‌ها از شهر اشغالی «موصل» عراق حاکی است، جلادان و جنایتکاران گروه تروریستی «داعش» برای فرار از عذاب وجدان، دست به خودکشی می‌زنند و اقدام به خودکشی در میان آنها روند فزاینده‌ای یافته است.

به گزارش فارس، منابع متعددی از داخل شهر موصل گزارش می‌دهند که خودکشی میان عناصر داعش به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.
براساس این گزارش‌ها، جلادان داعش خودکشی را «بهترین گزینه» به جای اعدام شدن به دست سران داعش و یا احساس ندامت از جنایات خود می‌دانند، چرا که این احساس به دیوانگی آنها منجر می‌شود.
علاوه بر فشار عذاب وجدان، پیشروی‌های ارتش عراق در شمال و غرب این کشور نیز خودکشی عناصر داعش را افزایش داده، به طوری که خودکشی به امری عادی و روزمره در شهر موصل تبدیل شده است.
به گفته منابع محلی، جدیدترین مورد خودکشی، به دو جلاد داعش مربوط می‌شود که یکی در منطقه «مجموعه الثقافیه» و دیگری در کوی «البعث» خود را خلاص کردند.
اوضاع روحی و روانی عناصر داعش چنان نابه‌سامان است که آنها از بیم حملات نیروهای دولتی، شب‌ها با کمربندهای انفجاری در خیابان‌ها می‌خوابند.
برخی از عناصر داعش نیز از پیوستن به  این گروه تروریستی پشیمان هستند، ولی امکان بازگشت به زادگاه و کشور خود را ندارند و به همین دلیل خودکشی می‌کنند. داعش اعضایی را که پشیمان شده‌اند به شکل وحشیانه‌ای می‌کشد. طبق این گزارش برخلاف تصویری که از داعش تبلیغ می‌شود آنها حتی از شهروندان عادی موصل هم وحشت دارند.
از فلوجه در استان الانبار عراق نیز خبر می‌رسد، در پی تنگ‌تر شدن حلقه محاصره این شهر، تعداد زیادی از عناصر داعش اقدام به خودکشی کرده‌اند. یک منبع امنیتی عراق گفت؛ «طی سه هفته گذشته جسد 32 تروریست داعشی در فلوجه کشف شده که خودکشی کرده بودند.»
«علی الدلیمی» عضو شورای استانداری الانبار، ضمن تایید خبر این خودکشی‌ها، گفت که بسیاری از این افراد دارای  تابعیت چچنی، آفریقایی و عربی هستند و آنها تنها راه نجات خود از سرنوشتی که در انتظارشان است، خودکشی می‌دانند.
هلاکت 77 تروریست
جنگنده‌های ارتش عراق طی حملات جداگانه به مواضع داعش در شمال و غرب این کشور، 77 تروریست را به هلاکت رساندند. براساس بیانیه ارتش عراق، طی روزهای آینده نیز ضربات ویرانگری به تروریست‌ها وارد خواهد شد.
به گفته مقامات عراقی، طی ماه جولای (10 تیر تا 10 مرداد) 784 تروریست داعش در شهر موصل کشته شده‌اند. سازمان ملل نیز اعلام کرد، طی این ماه 1332 عراقی کشته و 2108 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.