kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

سرکرده جهنگوی پاکستان و همراهان وی به هلاکت رسیدند

سرکرده گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» پاکستان و عامل اصلی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در این کشور، طی درگیری با پلیس، به همراه 13 نفر دیگر به هلاکت رسید.



به گزارش واحد مرکزی خبر، دیروز مقامات پاکستانی رسما اعلام کردند، «مالک اسحاق» به همراه 13 عضو لشکر جهنگوی، از جمله دو پسرش، بامداد دیروز طی درگیری با پلیس کشته شد. یک فرمانده پلیس پاکستان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «اعضای گروه مالک اسحاق به سمت پلیس تیراندازی کردند و پلیس هم به آنها پاسخ داد. این درگیری جراحت شش پلیس را نیز به دنبال داشت.»
درباره لشکر جهنگوی
گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» در دهه 1990 میلادی توسط سه تن از اعضای برجسته «سپاه صحابه پاکستان» به نام‌های «ریاض بسرا»، «اکرم لاهوری» و «مالک عشاق» تأسیس شد. این گروه نام خود را از «حق نواز جهنگوی» موسس سپاه صحابه گرفته است.
بنابراین، شجره‌نامه گروه‌های مزبور که ضدشیعی هستند و توسط دستگاه اطلاعاتی آل‌سعود و آمریکا حمایت می‌شوند، با شجره‌نامه طالبان و القاعده فرق دارد. لشکر جهنگوی هدف اولیه و اصلی خود را حمله به شیعیان تعریف کرده است.
مالک اسحاق سرکرده لشکر جهنگوی و دو پسرش پنج‌تیر بازداشت شده بودند. این فرد قتل صدها شیعه را در پرونده سیاه خود دارد.
«غلام رسول» که دست راست سرکرده لشکر جهنگوی بود نیز به همراه پسرانش جزو کشته شدگان دیروز است. پلیس مبارزه با تروریسم پاکستان از تروریست‌های کشته شده هفت بمب و بسته مواد منفجره، تعدادی کلاشینکف، سلاح کمری و 400 گلوله کشف کرده است.
«مالک اسحاق»، دوم فوریه 1997 (12 بهمن 1376) به همراه شماری از افرادش از جمله غلام رسول، به کنسولگری ایران در شهر «مولتان» پاکستان حمله کرد و طی این حمله، هشت نفر را از جمله «محمدعلی رحیمی» سرکنسول ایران را به شهادت رساند.
هرچند دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان هشت بار اسحاق را به مرگ محکوم کرده بود، ولی دادگاه عالی این کشور 16 اکتبر سال 2000 (26 مهر 79) به بهانه نبود شواهد کافی، او و همدستانش را تبرئه کرد!