kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

داعش با اعدام 120 اسیر در موصل ‌انتقام شکست در الانبار را گرفت

سران گروه تروریستی «داعش» در واکنش به شکست‌های سنگین خود مقابل نیروهای دولتی در الانبار، 120 تن را در شهر موصل اعدام کردند و بیش از 350 نفر دیگر را نیز به اسارت گرفتند.


به گفته «اثیل النجیفی» استاندار نینوا، دست‌کم 120 غیرنظامی و نظامی عراقی در شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش اعدام شدند. طبق اظهارات این مقام رسمی برخی از اعدام شدگان چند ماه قبل اسیر شده بودند و تروریست‌ها این افراد را با شلیک گلوله به سرشان اعدام کرده‌اند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، النجیفی این را هم گفت که داعش 350 نفر دیگر را نیز در موصل دستگیر و زندانی کرده است.
از استان کرکوک نیز خبر می‌رسد، تکفیری‌های داعش هفت غیرنظامی را به اتهام «جاسوسی»، در این استان اعدام کرده‌اند.
اما نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق هم دیروز 30 تروریست داعش را در منطقه «الخالدیه» شهر «رمادی» مرکز استان «الانبار» کشتند. 18 تک تیرانداز داعش نیز در منطقه «حصیبه» واقع در شرق رمادی کشته شدند.
آزادسازی منطقه «الرشاد» شهر «کرمه» در استان الانبار و پاکسازی منطقه «التعاون» در حومه «سامرا» از دیگر تحولات میدانی دیروز عراق بود. طبق خبرهای رسیده، در پی  پیشروی نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی در الانبار، شمار زیادی از سران تکفیری‌ها با لباس زنانه گریختند.
توطئه علیه دولت
از سوی دیگر یک رسانه رسمی سعودی از سناریوی جدید دولت عربستان برای سرنگونی دولت «حیدر عبادی» در عراق خبر داد.
به گزارش تسنیم، روزنامه سعودی «عکاظ» نوشت: «ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق، به همراه گروه‌های فعال در پارلمان این کشور برای سرنگون کردن دولت حیدر عبادی دست به کار شده‌اند. علاوی که به ریاض گرایش دارد، یکی از سه معاون رئیس جمهور عراق است.»این روزنامه می‌افزاید: «علاوی به همراه نمایندگان اهل سنت و فراکسیون العراقیه در پارلمان، با سفیر آمریکا در عراق، نماینده سازمان ملل و نماینده اتحادیه اروپا در این خصوص نشست مشترک برگزار کرده است.
بهانه علاوی، «نقض تعهدات و توافق سیاسی دولت با پارلمان توسط عبادی» اعلام شده است.» در همین رابطه، «احمد المساری» رئیس فراکسیون «القوی الوطنیه» در پارلمان عراق نیز به همراه شماری از نمایندگان سنی با صدور بیانیه‌ای، به عبادی هشدار دادند که به مفاد توافق سیاسی عمل کند، در غیر این صورت، نمایندگان اهل سنت رویه دیگری را در پیش می‌گیرند!
گفتنی است، آل سعود به کمک عوامل خود درعراق تلاش گسترده‌ای را برای ایجاد اختلافات مذهبی با هدف تضعیف بسیج مردمی عراق و دولت قانونی این کشور به راه انداخته است. با این حال بسیاری از اعضای بسیج مردمی عراق برادران اهل تسنن هستند.