kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
با حمله به استان صعده

آل‌سعود سومین آتش‌بس اعلامی خود را هم نقض کرد

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، آل‌سعود سومین آتش‌بس اعلامی خود را نیز باحملات وحشیانه به شمال و غرب صعده نقض کرد.


همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، سعودی‌ها سومین آتش بس خود در یمن را نیز نقض کردند.
 به گزارش فارس، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که با وجود اعلام آتش‌بس انسانی در یمن جنگنده‌های وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بخش‌هایی از شمال و غرب شهر صعده را بمباران کرده‌ و شماری از مردم بی‌دفاع یمن را به شهادت رساندند.
عربستان روز شنبه اعلام کرد که از بامداد دوشنبه به مدت پنج روز آتش‌بس با یمن برقرار خواهد شد.  رئیس کمیته انقلابی یمن در این مورد اعلام کرده بود.
این کمیته هیچ درخواست رسمی برای آتش بس از سازمان ملل دریافت نکرده است. آتش‌بس یکجانبه تنها یک روز بعد از حمله مرگبار جنگنده‌های عربستان به منطقه مسکونی «المخا» در استان «تعز» صورت گرفت که دستکم 120 زن و کودک در جریان آن به شهادت رسیدند.
 کارشناسان معتقدند اقدام آل‌سعود برای اعلام آتش‌بس در یمن، برای کم کردن از میزان انتقاد‌هایی بود که بعد از این حمله حتی کشورهای همپیمان عربستان را به انتقاد واداشت.
از سوی دیگر در پی تلاش نیروهای گروهک تکفیری القاعده برای نفوذ به دو منطقه «جعلوه» و «البساتین» در عدن در درگیری با نیروهای ارتش و انصارالله یمن، 40 عضو از القاعده کشته شدند و 29 خودروی آن‌ها نیز منهدم شد.
 استان «عدن» در جنوب یمن، صحنه شدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و انصارالله یمن با نیروهای القاعده و طرفداران «منصور هادی» است.
 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 10 پایگاه نظامی خود را نیز در استان ابین از اشغال تروریست‌ها خارج کردند.
وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی کوه «البلق»  واقع در غرب شهر مارب را بعد از درگیری با تروریست‌های القاعده به کنترل خود در آوردند.
موشک‌باران
شهر ملک‌ فهد
در همین حال وزارت دفاع یمن هم اعلام کرده که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، شهر «ملک فهد» و ساختمان مربوط به ریاست دادگاه‌های نجران را با چندین موشک هدف قرار دادند.
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی المسیره یمن نیز گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با 12 موشک پایگاه‌های المعزاب و القرن در منطقه جیزان را هدف قرار دادند. از میزان خسارات و تلفات این حملات موشکی گزارشی منتشر نشده است.