kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

ترور فرمانده ارشد فتح در لبنان فتح و حماس جلسه اضطراری تشکیل دادند

با ترور و کشته شدن یکی از فرماندهان نظامی جنبش فتح فلسطین در اردوگاه «عین الحلوه» واقع در شهر «صیدا» لبنان، بار دیگر ناآرامی به این اردوگاه بازگشت.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه  خبری المنار، «ابوطلال الاردنی» یکی از فرماندهان جنبش فتح فلسطین در اردوگاه عین الحلوه واقع در لبنان ترور و کشته شد.
«الاردنی» درجه نظامی سرهنگی داشته و وی یکی از فرماندهان واحدهای فلسطینی وابسته به جنبش فتح در این اردوگاه به شمار می‌آمد.
طبق گزارش‌های منتشر شده وی در حال عبور از مقابل بیمارستان «النداء الانسانی» در خیابان «الفوقانی» در اردوگاه «عین الحلوه» بود که شماری از افراد ناشناس با تیراندازی به سمت وی او را در دم کشتند.
الاردنی یکی از فرماندهان نظامی «عالی‌رتبه» جنبش فتح به شمار می‌آمد و پیش از این نیز در یک سال و نیم قبل مورد سوءقصد قرار گرفته بود اما در آن ترور می‌‌کوشیدند وی را با استفاده از بمب در همین مکانی که اکنون در آن کشته شد، به قتل برسانند.
هم‌اکنون جوی از نگرانی و اضطراب و آماده‌باش گسترده در صفوف نیروهای مسلح با گرایش‌های فلسطینی در اردوگاه عین‌ الحلوه حاکم است؛ البته گزارش‌هایی از تلاش‌های به عمل آمده از سوی فلسطینیان برای کاستن از میزان تنش‌ها به گوش می‌رسد، چرا که به نظر می‌رسد برخی با انجام چنین اقداماتی درصدد بروز بحران و فتنه در این اردوگاه آوارگان فلسطینی هستند.
عین الحلوه اردوگاهی فلسطینی در شهر صیدا در جنوب لبنان است که آوارگان فلسطینی در آنجا اسکان دارند.
با ترور فرمانده جنبش فتح، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی نشست فوری با اعضای فتح برای بررسی این حادثه تشکیل دادند.
همچنین قرار شد کمیته حقیقت‌یاب، تحقیقات فوری برای شناسایی عاملان این ترور را آغاز کند.
همچنین جنبش حماس با انتقاد از اتهامات مطرح شده علیه این جنبش مبنی بر مخالفت آن با تشکیل دولت وحدت ملی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را عامل اصلی شکست دولت وفاق ملی دانست.
حماس همچنین تاکید کرد، هدف از بازداشت‌های سیاسی توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان جنایتی است که توقف مقاومت در کرانه باختری را نشانه رفته است.
گفتنی است تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بازداشت اعضای مقاومت فلسطین، تعداد زیادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی را در شهر جنین در کرانه باختری بازداشت کرده است.
درگیری در مسجد‌الاقصی
نظامیان رژیم صهیونیستی اما روز گذشته به صورت گسترده به مسجد‌الاقصی یورش بردند و فلسطینیان حاضر در این مسجد را مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنطور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، نیروهای اشغالگر صهیونیستی با گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به فلسطینیان حمله کرده و تعدادی را مجروح کردند.
ده‌ها گروه افراطی صهیونیستی نیز برای یورش به مسجد‌الاقصی و اجرای آیین‌های نژادپرستانه موسوم به «یادبود تخریب معبد» فراخوان داده بودند.
خبر آخر از فلسطین اینکه، یک سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق کودکان نیز هشدار داد که توسل نظامیان صهیونیست به خشونت علیه کودکان فلسطینی در شش ماه نخست سال 2015 به میزان 10 درصد افزایش داشته است.