kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

پس از شکست در عدن آل‌سعود در تعز حمام خون به راه انداخت

جنگنده‌های سعودی پس از شکست مفتضحانه در عملیات اشغال عدن، با حملات وحشیانه به تعز، 120 غیرنظامی را شهید و 150 نفر را نیز مجروح کردند.

شکست‌های متوالی عربستان در یمن این  سران کشور را گویا به مرز «جنون» رسانده است. پس از ناکامی در حملات هوایی، سعودی‌ها فتنه‌ای جدید برای اشغال عدن در جنوب یمن به راه انداختند اما باز هم نتوانستند مطابق پیش بینی خود این شهر را تصرف کنند. این شکست‌ها اما ظاهرا باعث تشدید اقدامات وحشیانه آل سعود شده است.به گزارش واحد مرکزی خبر، در حملات هوایی روز «جمعه» سعودی‌ها به منطقه‌ای مسکونی در استان «تعز» 120 غیرنظامی شهید و بیش از 150 نفر دیگر نیز زخمی شدند. بنابر گفته مقامات یمنی، اکثر خانه‌ها در این منطقه ویران شده و اکثر اجساد ازجمله اجساد کودکان ،‌ زنان و سالخوردگان به علت آتش ناشی از این بمباران‌ سوخته است. اکثر اجساد و زخمی‌ها با استفاده از خودروهای شخصی و گاری به بیمارستان‌ها منتقل شدند. یک مقام امنیتی یمن نیز تاکید کرد: «انتقال زخمی‌ها به مرکز استان به علت مسدود شدن جاده‌ها و ادامه درگیری‌ها امکانپذیر نیست. این فجایع پس از حملات هواپیماهای ائتلاف تحت فرماندهی آل سعود به منطقه «مخا» در «تعز» اتفاق افتاد. همچنین منابع محلی از یمن گزارش دادند، گروه‌های امدادرسان که در حال کمک‌رسانی به قربانیان این حمله بودند نیز مورد حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند!
این حملات چند ساعت پس از تظاهرات گسترده مردم یمن علیه جنایات عربستان صورت گرفت که طی آن صدها هزار نفر از مردم این کشور علیه سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات آل سعود شعار می‌دادند.
‏شبکه خبری «المسیره» اما گزارش داده که جنگنده‌های سعودی سد تاریخی مأرب، پادگان «کوفل» و مناطقی در مارب را نیز هدف قرار داده‌اند. براساس این گزارش، عربستان دیروز روی هم رفته بیش از 100 حمله به مناطق مختلف «عدن» واقع در جنوب یمن انجام داد.  رئیس «هیئت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ» در بیانیه‌ای، اعلام کرده: «با گذشت بیش از 100 روز از آغاز بحران یمن، درد و رنج شهروندان به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و سرتاسر این کشور از کمبود شدید آب، آذوقه و سوخت و نیز حملات و درگیری‌های زمینی رنج می‌برد.»  تجاوز آل سعود به یمن که از فروردین ماه امسال شروع شده است تاکنون بیش از 4 هزار شهید و 7 هزار زخمی برجای گذاشته است.
در همین حال نیروهای ارتش و انصارالله یمن در پاسخ به این جنایات 10 موشک به سوی پایگاه «الخنجره» و «المعطن» در استان «جیزان» در مرز با یمن شلیک کردند.عصر جمعه نیز نیروهای یمنی ده‌ها موشک به سوی پایگاه «علب» در منطقه «ظهران» شلیک کردند. آل سعود اجازه انتشار اخبار مربوط به تلفات و خسارات این حملات موشکی را نمی‌دهد.