kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی زبدانی سوریه

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان با کنترل بر مناطق دیگری از شهر مهم «زبدانی» این شهر را از تمامی جهات محاصره کردند تا بدترین ترتیب شمارش معکوس برای آزادی آن از هم‌اکنون آغاز شود.

به گزارش تسنیم، در شرایطی که صفوف عناصر مسلح تکفیری در شهر زبدانی واقع در حومه غربی دمشق دچار فروپاشی شده است ارتش سوریه با کنترل برمناطق جدید، این شهر را از تمامی جهات محاصره کرده است.
واحدهای مهندسی ارتش سوریه پس از آزادی مناطق جدید در زبدانی برای پاکسازی آن‌ها از تله‌های انفجاری وارد عمل شدند.
طبق گزارش‌های منتشر شده ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با کنترل «درب الکلاسه»، مزارع «سهل» زبدانی و جاده اصلی «زبدانی- الروضه- بردی» و تمامی ورودی‌های جنوبی، این شهر را به کنترل خود درآوردند و ارتش با ایجاد یک حلقه امنیتی در اطراف شهر درصدد ورود به شهر است.
همزمان جنگنده‌های ارتش سوریه و توپخانه این کشور نیز مواضع تکفیری‌ها در این شهر را بمباران کردند که هیئت هماهنگی افراد مسلح به کشته شدن 65 تروریست اعتراف کرده است.
شهر زبدانی در جنوب غربی سوریه و نزدیک مرز لبنان‌ است که منطقه‌ای استراتژیک به حساب می‌آید چرا که راه ارتباطی میان بیروت و دمشق است و تروریست‌ها از طریق این مسیر اقدام به ورود سلاح به سوریه می‌کنند.
تکفیری‌ها تسلیم شدند
همزمان با این پیشروی‌ها خبر می‌رسد 86 فرد تحت پیگرد دولت سوریه در دمشق و حومه آن خود را به مسئولان حکومتی تسلیم کردند. آن‌طور که رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند، برخی از تروریست‌ها به دلیل شکست‌های پی‌درپی از نیروهای ارتش و رزمندگان حزب‌الله در برخی از مناطق از ادامه جنگ منصرف شده و خود را تسلیم می‌کنند.
این در حالی است که ده‌ها تروریست‌ عضو القاعده و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نیز هنگام پیشروی ارتش در حومه ادلب به هلاکت رسیدند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیات مستمر خود علیه تروریست‌های تکفیری که بیشتر آن‌ها وابسته به جبهه النصره بوده و با رژیم اشغالگر اسرائیل مرتبط هستند، یک گروه تروریستی را به طور کامل متلاشی کردند.
در «دیرالزور»، حومه «درعا»، «لازقیه» و «حمص» نیز نیروهای ارتش پیشروی کرده و تعداد دیگری از تروریست‌ها را کشتند.
سایر رویداد‌ها
* مقامات آمریکایی از کشته شدن سرکرده اصلی گروه تروریستی «خراسان» بر اثر حمله هوایی در سوریه خبر دادند.
* منابع آگاه اعلام کردند که یک هیئت اماراتی برای گفت‌وگو با مقامات سوری در خصوص بازگشایی سفارت امارات در سوریه به دمشق سفر می‌کند.
* خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سه روزنامه‌نگار مستقل اسپانیایی در سوریه ناپدید شده‌اند.