kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

پای صحبت مردم


نبود راه مناسب روستایی
روستای تازه قلعه از توابع بخش مانه و سملقان دارای 57 خانوار و 300 نفر جمعیت است و در 50 کیلومتری شمال شرقی شهر آشخانه قرار دارد. این روستا فاقد محور ارتباطی مناسب است و از شهر آشخانه فاصله زیادی دارد.
در زمستان‌ها مخصوصا هنگامی که رودخانه شیرین طغیان می‌کند راه ارتباطی این روستا قطع می‌شود. همچنین این روستا فاقد بندکشی و کانال آب‌رسانی برای کشاورزی است و همین امر سبب شده هر ساله سیل، دسترنج کشاورزان را با خود ببرد.
مانه و سملقان - خبرنگار کیهان
نظارت بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد
برخی مراکز ترک اعتیاد در اهواز رفتاری غیرانسانی با معتادان دارند گویا آنان هیچ حق و حقوقی در این مراکز ندارند. فرد معتاد به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد به طوری که آرزو می‌کند پایش به این مرکز باز نشده بود. هدف مراکز ترک اعتیاد برای بستری معتادان زدودن سم از بدن فرد معتاد در طی 28 روز است. هزینه این نگهداری 400 هزار تومان است که از خانواده فرد معتاد می‌گیرد. ولی برخی از مراکز ترک اعتیاد به رغم اینکه سم از بدن فرد بیمار زدوده شده است اجازه ترخیص به او را نمی‌دهند تا درآمدشان کاسته نشود جا دارد مسئولان بهزیستی خوزستان نسبت به تخلفات مراکز ترک اعتیاد به شدت برخورد و از حقوق بیماران دفاع کنند.
«رضا - ش» از اهواز
نارضایتی از برخی اپراتورهای تلفن همراه
یک شهروند اهوازی در تماس با دفتر سرپرستی کیهان در خوزستان نسبت به عملکرد برخی اپراتورهای تلفن همراه ابراز نارضایتی کرد.
وی اظهار داشت: اپراتورهای مطرح تلفن همراه کشور طرح‌ها و یا بسته‌هایی را برای مشترکین خود طراحی کرده و با تبلیغات بسیار زیاد سعی در جذاب کردن  آنها و تشویق به استفاده از آن‌ها را دارند که از مشکلات اساسی برخوردار است.
این بانوی اهوازی گفت: من هم همانند بسیاری از مشترکین اقدام به فعال کردن یکی از این طرح‌ها تحت عنوان «جزیره» کردم که به خیال خام خویش در مصرف هزینه‌ها صرفه‌جویی کنم اما پس از مدتی متوجه شدم شارژ پولی سیم کارتم به صورت نامتعارفی خالی می‌شود.
وی افزود: در پیگیری متوجه شدم این طرح بدون اعلام مقداری از شارژ پولی کم می‌کند به همین خاطر تصمیم به خروج از آن گرفتم ولی متاسفانه امکان خروج از آن وجود ندارد و به نظر می‌رسد تنها راه آن تهیه یک سیم کارت دیگر است.
این شهروند اظهار داشت: برخی از این طرح‌ها و بسته‌ها بیشتر به نوعی کلاهبرداری شبیه هستند و هر فردی که وارد آنها شود دیگر خلاصی ندارد مگر اینکه سیم کارتش را تغییر دهد و این یعنی تحمیل هزینه به مردم.
شهروند اهوازی