kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

اخبار کوتاه از فوتبال


پرسپولیس یکشنبه عازم ترکیه می‌شود
تیم فوتبال پرسپولیس برای برپایی یک اردوی آماده‌سازی روز یکشنبه هفته آینده عازم کشور ترکیه می‌شود.اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در یکی از مناطق خوش آب و هوای ترکیه مستقر خواهد شد و در طول اقامت خود سه بازی دوستانه انجام خواهند داد.کاروان تیم پرسپولیس اردوی خود را روز پنجشنبه یک مرداد ماه به پایان خواهند رساند و عازم تهران خواهند شد.
قربانی: فعلا از فوتبال خداحافظی کردم
پیروز قربانی بیش از یک دهه حضور در سطح اول فو‌تبا‌ل ایران تصمیم به خداحافظی از فو‌تبا‌ل گرفته است. وی فصل گذشته شاگرد صمد مرفاوی در صبای قم بود، اما در طول لیگ چهاردهم به دلیل مشکلات مالی از این تیم کنار گذاشته شد اما در نهایت به این تیم بازگشت.وی در این باره گفت: از چند ماه پیش تصمیم به این کار گرفته بودم. تصمیم دارم که حدود شش ماهی دور از فو‌تبا‌ل باشم، بعد از آن تصمیم بگیرم اما شاید کلا به فو‌تبا‌ل باز نگشتم.
استقلال اهواز به لیگ برتر آمد
در نتیجه جلسه مسئولان باشگاه‌های فولادنوین خوزستان و استقلال اهواز، آبی‌های اهوازی رسما لیگ برتری شدند.شهرام شفیع زاده درخصوص جلسه مسئولان استقلال اهواز و فولادنوین برای انتقال امتیاز به استقلال اهواز اظهار کرد: نمایندگان ما با مسئولان فولاد صحبت و صورت جلسه را امضا کردند و کار انجام شد. ما یکشنبه هفته آینده اولین قسط را پرداخت خواهیم کرد و دیگر مشکلی وجود ندارد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*محمد نوری کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال مسیمیر قطر پیوست.
* هاشم بیک‌زاده که در لیست مازاد استقلال قرار گرفت، مورد توجه تیم پرسپولیس قرار گرفته است. پرسپولیسی‌ها با مدیربرنامه‌های بیک‌زاده صحبت‌های ابتدایی را انجام داده‌اند اما هنوز توافقی صورت نگرفته است. بیک‌زاده دیروزضمن تأیید این خبر گفت: مدیربرنامه‌های من در حال مذاکره با پرسپولیسی‌هاست و در چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد.
*سید جلال حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران که با پیشنهادهایی از سوی تیم‌های استقلال و نفت تهران روبه‌رو بود پس از مذاکره با سرمربی نفت تهران با این تیم به توافق رسید. البته هنوز قرارداد رسمی بین حسینی و باشگاه نفت صورت نگرفته و تفاهم صورت گرفته به صورت شفاهی بوده است.
* در حالی که یک سال پیش کد سربازی رحمانی به تبریز خورده بود، این بازیکن پیگیر کارهایش و پشت سر گذاشتن مصدومیتش بود تا اینکه بالاخره بعد از 7ماه دوری از فوتبال در نهایت این بازیکن دیروز راهی تبریز شد تا امروز جلسه‌ای را با مسئولان تراکتورسازی برای عقد قرارداد داشته باشد.
*علی دایی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان و پرسپولیس تهران، به درخواست مسئولان باشگاه ملوان برای قبول هدایت این تیم در لیگ پانزدهم، پاسخ منفی داد تا حضور او در ملوان رسما منتفی شود.
*امیرحسین صادقی پس از به توافق نرسیدن با استقلال با باشگاه سایپا وارد مذاکره شد.
*آندرانیک تیموریان کاپیتان 32 ساله تیم ملی فوتبال ایران صبح دیروز (چهارشنبه) پس از انجام مذاکرات نهایی با مسئولان باشگاه ام‌صلال قطر، به این تیم پیوست و قرارداد یک ساله خود را با ام‌صلال ثبت کرد.مبلغ این قرارداد یک میلیون و 200 هزار دلار است.قرار است تیموریان تا دو روز آینده به تهران سفر کند و پس از این مدت به جمع بازیکنان ام‌صلال در اردوی هلند اضافه شود.کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران پیش از این سابقه حضور در تیم الخریطیات قطر را در کارنامه خود داشت.پژمان منتظری دیگر بازیکن ایرانی ام‌صلال بود که قرار است راهی الاهلی قطر شود تا در کنار مجتبی جباری پا به توپ شود.
*رضا خالقی‌فر و فرشاد احمدزاده با حضور در هیئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را با تیم پرسپولیس به مدت دو سال به ثبت رساندند.
*عضو کمیته نقل‌وانتقالات استقلال تأکید کرد که باشگاه استقلال مشکلی با کرار جاسم ندارد و با پرداخت قسط اول قرارداد، این بازیکن به جمع آبی‌‌پوشان اضافه می‌شود.علی نظری‌‌جویباری در مورد برنامه‌های باشگاه استقلال برای جذب بازیکن عنوان کرد: منتظر مشخص شدن وضعیت یعقوب کریمی هستیم و امیدواریم این بازیکن رضایت‌‌نامه‌اش را از باشگاه سپاهان بگیرد و بار دیگر برای استقلال بازی کند. با وجود اینکه یک سهمیه خالی برای جذب بازیکن داریم، اما لیست جدیدی به من ارائه نشده است و با گرفتن دو بازیکن خارجی و جذب یعقوب کارمان را در فصل نقل‌وانتقالات تمام می‌کنیم.
*وحید نجفی، بازیکن فصل گذشته تیم امید مقاومت تهران و آقای گل لیگ آسیا ویژن تهران به سپاهان پیوست. او فصل گذشته 31 گل در این مسابقات به ثمر رساند.مدت قرارداد او سه سال است و سهمیه زیر بیست و سه سال محسوب می‌شود.
*محسن یوسفی، هافبک فصل گذشته ملوان بندرانزلی عصر دیروز با امضا قراردادی یک ساله به تیم پدیده خراسان پیوست.
* رضا حقیقی هافبک دفاعی سابق تیم ملی و پرسپولیس که نیم فصل گذشته را در تیم پدیده پشت سر گذاشت اعلام کرد بعد از مشورت‌هایی که با دوستانش داشته تصمیم گرفته فصل آینده نیز در مشهد و در تیم سیاه جامگان به فوتبالش ادامه دهد.