kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

حوادث کوتاه از کشور


    زمین‌لرزه در خوزستان
تهران- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/2 ریشتر ساعت 6 و 18 دقیقه صبح روز چهارشنبه در حوالی منطقه قلعه خواجو در شمال شرق استان خوزستان و 46 کیلومتری مسجد سلیمان رخ داد.
به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
از خسارات احتمالی این زلزله گزارشی دریافت نشده است.
واژگونی موتورسیکلت با یک کشته
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست فرماندهی انتظامی شهر بهاباد گفت: در اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان راکب 18 ساله موتورسیکلت جان خود را از دست داد.
سرگرد مهدی رحیم‌زاده افزود: راکب موتورسیکلت به هویت «سیدمجتبی.ر» بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی علت این حادثه را ناتوانی راکب در کنترل موتورسیکلت اعلام کرد.
مرگ در استخر آب
گلپایگان- فارس: مسئول امور پایگا‌ه‌های فوریت‌های پزشکی گلپایگان گفت: ساعت 15 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه جوان 25 ساله‌ای به علت بی‌احتیاطی در استخر ذخیره آب افتاد. ناصر توانایی با بیان اینکه این اتفاق در منطقه شرکت زراعی گلپایگان روی داد افزود: چند دقیقه پس‌از این حادثه کارشناسان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر شدند و با کمک غواصان این جوان را از آب بیرون آوردند.
وی ادامه داد: عملیات احیای قلبی و ریوی به مدت 40 دقیقه بر روی وی انجام شد ولی بی‌نتیجه بود و جوان فوت کرد.
انهدام باند قاچاق مواد مخدر
تهران- ایرنا: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: روز سه‌شنبه در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی به همراه سایر اعضای خانواده‌اش به صورت گروهی اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر در شهریار می‌کنند بررسی این موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران قرار گرفت.
سرتیپ خانچرلی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر با اقدام اطلاعاتی و شناسایی اعضا و محل فعالیت این باند توزیع مواد مخدر در نهایت پس از هماهنگی با مقام قضایی وارد منزل سردسته این باند شدند و در بازرسی از منزل وی 6 کیلوگرم هروئین در 6 بسته از داخل یخچال کشف کردند.
وی ادامه داد: در این ارتباط 4 نفر قاچاقچی که همه اعضای یک خانواده بودند دستگیر شدند و یک دستگاه خودرو پژو 206 نیز توقیف شد.
واژگونی اتوبوس با 28 مصدوم
یزد- ایرنا: رئيس جمعیت هلال‌احمر اردکان گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافری در مسیر تهران به سیرجان در شهرستان اردکان یزد در ساعت 3 و 20 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 28 مصدوم برجای گذاشت.
جواد کمال‌آباد افزود: 10 نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا و بقیه به مراکز درمانی میبد و اردکان منتقل شدند.
وی علت وقوع حادثه را خواب‌آلودگی و سرعت بالای راننده و نهایتا انحراف از جاده و سقوط به پل اعلام کرد.
توقیف خودرو حامل مواد مخدر
آمل- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی گزارشی مبنی بر فعالیت فردی به هویت ح-ب در قاچاق مواد مخدر از تهران به شهرهای مازندران، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری عوامل کلانتری 12 آمل و با هماهنگی مراجع قضایی، خودروی متهم را در ابتدای جاده هراز پس از اخطار ایست که قصد فرار داشت با تیراندازی متوقف کردند.
سرهنگ گنجیان افزود: ماموران پس از دستگیری متهم در بازرسی از خودرو وی 32 کیلوگرم مواد مخدر حشیش را کشف و ضبط کردند.
902 گرم هروئین در معده قاچاقچی
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهرستان اردکان هنگام کنترل اتوبوس‌های محور ترانزیتی، یک دستگاه اتوبوس مسافربری «اسکانیا» مسیر کرمان- کرج را برای بازرسی متوقف کردند.سرهنگ کمالی افزود: ماموران پلیس، یکی از مسافران این اتوبوس به هویت «ب.ت» 27 ساله را برای بازرسی بیشتر به اداره پلیس انتقال داده و در بازرسی از متهم 902 گرم هروئین را به صورت جاساز بلع و انباری از معده وی کشف و ضبط کردند.
وی تصریح کرد: متهم 27 ساله به همراه پرونده قضایی به دادسرا معرفی شد.
حمل 10 کیلو شیشه با رانا
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «آباده» از فعالیت یک باند قاچاق مواد روانگردان در محور اصلی تهران- شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرتیپ گودرزی افزود: ماموران هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در این محور به یک دستگاه خودرو رانا مظنون شده و آن را متوقف کردند.وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار 10 کیلوگرم شیشه کشف و در این ارتباط 2 دو نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به عملیاتی که توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان انجام شد، اشاره کرد و افزود: ماموران این یگان در راستای تشدید اقدامات مبارزه‌ای با عناصر حمل‌و انتقال مواد مخدر، یک دستگاه تریلر را در محور شیراز- بوشهر شناسایی و متوقف کردند.گودرزی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار 69 کیلوگرم تریاک کشف و در این راستا 2 نفر متهم دستگیر شدند.
وی یادآور شد: ماموران مستقر در ایست و بازرسی «قلاتویه» شهرستان «داراب» نیز با توقیف یک دستگاه خودرو پراید، 11 کیلو و 700 گرم تریاک کشف و راننده و سرنشین خودرو را دستگیر کردند.
کشف 27 هزار لیتر سوخت قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی سراوان گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و هدررفت سرمایه ملی، ماموران انتظامی این شهرستان کنترل خودروهای عبوری را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ داودی افزود: در این راستا ماموران در 3 روز گذشته ضمن توقیف 19 دستگاه خودرو وانت و دستگیری 16 نفر قاچاقچی سوخت، موفق به کشف 27 هزار لیتر نفت‌گاز قاچاق شدند.
قاچاق 21 هزار لیتر نفت‌گاز
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان گفت: ماموران ایست و بازرسی «میل نادر» در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تانکر کشنده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.
حسن آشتیانی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی دقیق از این تانکر کشنده، 23 هزار و 530 لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت‌گاز را کشف کردند.
آشتیانی با اشاره به اینکه در این ارتباط یک متهم دستگیر شده، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف گوشی قاچاق 5 میلیاردی
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی ضمن تشدید اقدامات کنترلی در موقعیت ایستگاه بازرسی «شهید زراعی» و ورودی شهرستان نهاوند طی 3 عملیات جداگانه 3 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.
سرهنگ رضا زارعی افزود: ماموران پلیس پس از متوقف کردن خودروهای مذکور و بازرسی از آنها متوجه وجود جاسازی‌های بسیار ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودروها شدند که در نتیجه بازرسی‌های صورت گرفته 60 دستگاه تلفن همراه از خودرو پژو 405، 188 دستگاه تلفن همراه از خودروی نیسان وانت و 177 دستگاه تلفن همراه از خودرو نیسان وانت دوم کشف شد.
وی ادامه داد: طی 3 عملیات مذکور 4 قاچاقچی دستگیر و خودروهای آنان به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل شد. ارزش 425 گوشی‌های قاچاق مکشوفه 5 میلیارد و 750 میلیون ریال تخمین زده شد.