kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
رسانه‌های رژیم صهیونیستی هشدار دادند

خسارت 10 میلیارد دلاری اسرائیل از تحریم‌های غیررسمی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع رسمی پیش‌بینی کردند، درصورت ادامه یافتن تحریم‌های مردمی در سرتاسر جهان علیه این رژيم، زیان اقتصادی بالغ بر 10 میلیارد دلار براین رژیم وارد شده و 30 هزار فرصت شغلی نیز از دست خواهد رفت.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی «المیادین»، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دولتی را منتشر کردند که نشان می‌دهد این رژیم درصورت ادامه تحریم‌های بین‌المللی دست‌کم 10 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد و خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد این رژیم نامشروع وارد خواهد آمد.
وزارت دارایی اسرائیل در این‌باره هشدار داد «درصورت ادامه تحریم‌ها بیش از 30 هزار فرصت شغلی در این رژیم از بین خواهد رفت.»
وزارت دارایی رژیم صهیونیستی از انتشار رسمی و کامل این گزارش به این علت که «ممکن است به اقتصاد این رژیم ضرر بزند» خودداری کرده است.
گفتنی است مدتی است کمپین تحریم اسرائیل در جهان تشکیل شده و دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، شرکت‌های مختلف و به‌طور کلی «ان‌جی‌اوها» همکاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع و این رژیم را تحریم کرده‌اند. تحریم‌کنندگان می‌گویند کالاهایی را که در شهرک‌های غیرقانونی تولید می‌شوند را نمی‌خرند. فعالان و طرفداران فلسطین در کشورهای مختلف از دولت‌های خود نیز می‌خواهند کالاهای اسرائیلی را تحریم و روابط تجاری خود را با این رژیم قطع کنند.
تظاهرات علیه تشکیلات خودگردان
هزاران فلسطینی طرفدار جنبش حماس سه‌شنبه شب با شرکت در تظاهرات شهر غزه بازداشت‌های سیاسی اعضای این جنبش در کرانه باختری رود اردن را محکوم کردند.
این تظاهرات در اعتراض به اقدامات اخیر سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در بازداشت بیش از 200 تن از اعضای حماس در کرانه باختری رود اردن برگزار شد.
جنبش حماس نیز به ادامه بازداشت‌های اعضای این جنبش در کرانه باختری هشدار داده و اعلام کرده است: درصورت ادامه این وضعیت در روند آشتی تجدیدنظر خواهد کرد.»
روز جهانی قدس
«مروان النجار» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در آستانه سی‌وهفتمین سالروز برگزاری روز جهانی قدس گفت: «من از ملل و حکومت‌های اسلامی و عربی می‌خواهم که مسئله فلسطین را هرگز از اولویت‌های خود خارج نکنند و به حمایت‌ها از فلسطین تا تحقق پیروزی بر دشمن صهیونیستی ادامه دهند.»
به گزارش خبرگزاری قدس، وی افزود: «مسئله فلسطین تنها منحصر به فلسطینیان نمی‌شود و متعلق به تمامی ملل عربی و اسلامی است.»
«مشیر المصری» سخنگوی رسمی حماس نیز گفت: «روز جهانی قدس ناقوس خطر اسرائیل برای جهان اسلام را به صدا درمی‌آورد و مسلمانان جهان باید با احیای این روز بزرگ برای مبارزه با این رژیم به‌پا خیزند.» با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، مقامات رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی ويژه‌ای را در بیت‌المقدس تدارک دیده‌اند.
سایر رویدادها
* گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح اعلام کرد، در صورت تجاوز، ضرباتی غیرقابل تصور به دشمن وارد می‌کنیم.
* دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین تأکید کرد که غزه پس از گذشت یک سال همچنان منتظر بازسازی هزاران خانه و تأسیساتی است که رژیم صهیونیستی تخریب کرده است.
* یکی از رهبران جنبش حماس از درخواست رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو بر سر تبادل اسیران خبر داد.
* جنبش جهاد  اسلامی فلسطین تأکید کرد، تاکنون روزی نشده که اعراب متحد برای فلسطین تصمیمی بگیرند.
* باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که دادگاه‌های رژیم اشغالگر مدت بازداشت 46 اسیر دربند زندان‌های این رژیم را تمدید کردند.