kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

درخواست تولیدکنندگان برای افزایش تعرفه واردات کنستانتره

مدیرعامل شرکت تولیدکنندگان خوراک آبزیان و طیور گفت: طی نامه‌ای به وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از آنها خواسته‌ایم تا با توجه به تولید کیفی کنستانتره دام و طیور در کشور تعرفه واردات این محصول افزایش یابد.


به گزارش فارس، مسعود شریفی مدیرعامل شرکت خوراک آبزیان و طیور امروز در جمع خبرنگاران با اشاه به تعرفه 4 درصدی واردات کنستانتره خوراک دام گفت: با وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای افزایش تعرفه واردات این محصول نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون کنستانتره در کشور تولید می‌شود، گفت: در راستای حمایت از تولید کنستانتره و محصولات داخلی باید تعرفه واردات این محصول افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت خوراک طیور و آبزیان تصریح کرد: ورود کنستانتره 2/5 درصد خوراک دام، طیور و آبزیان و سایر حیوانات طبق گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 92 و 93 به طور میانگین حدود 7 هزار و 700 تن در سال بوده که با این مقدار کنستانتره  %2/5معادل 310 هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان و سایر حیوانات تولید می‌شود.
شریعتی افزود: در شرایط عادی اگر یک کارخانه نسبتا بزرگ با متوسط تولید 36 هزار تن خوراک در سال مبنا قرار گیرد، حجم تولید عملا جایگزین 9 واحد تولیدی می‌شود و این امر مانع اشتغال 1500 نفر می‌شود.
شریعتی بیان داشت: از وزرای جهاد و صنعت و معدن خواسته شده تا تیمی از کارشناسان به بررسی همه جانبه و دقیق کنستانتره‌های تولید داخل کشور مبادرت ورزند و براساس گزارش کارشناسی در جهت حمایت عملی از تولید داخل و تشویق به توسعه دانش و تکنولوژي ملی، تعرفه‌ای تاثیرگذار برای واردات انواع کنستانتره خوراک دام، طیور و آبزیان و سایر حیوانات در نظر گرفته شود.