kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
مشاور عالی فرماندهی معظم کل‌قوا:

اگر داعش به اماکن مقدس نزدیک شود، مستقیم وارد عمل می‌شویم

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم‌کل قوا با اشاره به جنایت‌های داعش در عراق و سوریه گفت: اگر داعش بخواهد به اماکن مقدس نزدیک شود با بسیجیان ایران طرف خواهند شد.


سرلشکر یحیی رحیم صفوی دیروز در همایش بزرگداشت سالروز هفتم تیر و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یارانش در استان البرز تاکید کرد: داعشی‌ها می‌خواستند به سمت عتبات عالیات بیایند، به آن‌ها پیغام دادیم اگر نزدیک این اماکن مقدس شوید، مستقیم وارد میدان شده و می‌دانید که توان مقابله با بسیجیان ایرانی را ندارید.
صفوی بیان داشت: برخی می‌پرسند چرا ما باید از عراق و سوریه حمایت کنیم و من پاسخ می‌دهم که اگر با این داعشی‌های جنایتکار که هیچ دین و ایمانی ندارند در آن سوی مرزها نجنگیده و امنیت کشورمان را در این مناطق تامین نکنیم باید با این تروریست‌ها در کنار مرزهای خود بجنگیم.
وی به برخی از جنایات تروریست‌های داعشی اشاره کرد و گفت: آن‌ها حاضرند برای منافع خود و اربابانشان هر جنایتی را مرتکب شوند و شاهد هستیم که زنان باردار را گرفته، شکم آنها را دریده و جنین زنان باردار را کباب می‌کنند، حال این پرسش مطرح می‌شود آیا شما نباید با این تفکر شیطانی مقابله کنید؟
صفوی افزود: امروز به برکت ولایت شاهد هستیم که امنیت در ایران برقرار بوده و جمهوری اسلامی با عزت و سربلند است؛ چرا که رهبری معظم انقلاب فقط رهبر ما نیستند، بلکه ایشان فرمانده دفاع از بلاد مسلمین، فرمانده دفاع از مردم مظلوم فلسطین و فرمانده دفاع از عتبات عالیات در جهان اسلام هستند.
مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایت‌های سعودی‌ها در یمن هم گفت: برخی از بمب‌هایی که سعودی‌ها بر سر مردم یمن می ریزند بیش از 5 میلیون دلار قیمت دارد و در سال‌های اخیر بیش از 100 میلیارد دلار سلاح از طرف کشورهای آمریکا و اروپایی به کشورهای منطقه فروخته شده است.
صفوی گفت: آیا با این سلاح‌ها یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک شده و آیا سران این کشورها حتی یک کلمه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی سخن گفته‌اند؟
وی ادامه داد: با شروع جنگ‌های نیابتی تاکنون 9 میلیون نفر از مردم سوریه و عراق آواره شده و بیش از 3 میلیون نفر نیز به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و شاهد هستیم که این داعشی‌های جنایتکار زنان مسلمان سوریه را در کشورهایی مانند ترکیه به این شیخ‌های عربی به عنوان کنیز و برده می‌فروشند.
صفوی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش به تشریح شخصیت شهید مظلوم دکتر بهشتی پرداخت و گفت: ایشان شخصیتی کم‌نظیر، بزرگ مرد تاریخ ایران و دارای نبوغ فکری و صفات برجسته اخلاقی بودند که از او انسانی متعالی و انسانی در طراز انسان قرآنی ساخته بود.
وی افزود: شهید مظلوم بهشتی از یک سو مجتهدی جامع‌نگر و از سوی دیگر در علوم روز به ویژه سیاست، اقتصاد و تاریخ غرب دانشمند بود و می‌توانست به 3 زبان آلمانی، انگلیسی و عربی سخنرانی کند.
صفوی در ادامه به نقش آیت‌الله بهشتی و مجلس خبرگان و تصویب قانون اساسی اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه در آن زمان ریاست این مجلس با فرد دیگری بود، اما شهید بهشتی به عنوان قائم‌مقام مجلس فوق نقش بسیار ارزنده‌ای در تدوین قانون اساسی و به ویژه اصل مترقی ولایت فقیه داشت.