kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

چه کسی آب به آسیاب دشمن می‌ریزد؟!(اخبار ادبی و هنری)

در پی انتشار خبر حمایت بهرام رادان از قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در آمریکا، موجی از واکنش‌های منفی علیه این بازیگر در فضای مجازی به راه افتاد.


این موج و حجم انتقادها به حدی بود که رادان مجبور به حذف نظر حمایت‌آمیز خود شد و طی یادداشتی موضع قبلی را پس گرفت.
در این یادداشت، بازیگر یاد شده، اصل مطلب خود یعنی تاریخی دانستن تصویب قانون ازدواج همجنس‌بازان را رد نکرده است و به جای عذرخواهی، رسانه‌های منتشرکننده و نقاد نظرش را هدف قرار داده است. وی این رسانه‌ها را به «بزرگنمایی»، «بد تیتر» زدن و «ریختن آب به آسیاب دشمن» متهم نموده است.
باید از این بازیگر پرسید: بواقع تایید و تاریخی دانستن یک فعل زشت و چندش‌آور و تقدیر از اوباما آب به آسیاب دشمن ریختن است یا نقد این عملکرد؟
بلکه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند که بدون تأمل و غیرمسئولانه و فارغ از هرگونه تخصصی در امور سیاسی و بی‌توجه به مسائل و دغدغه‌ها و فرهنگ مردم این مملکت، نظرهای مشعشع صادر می‌کنند!
آقای رادان، ظاهرا پیش‌بینی نمی‌کرد که نظر آمریکاپسند وی که با حمایت و استقبال رسانه‌های غربی روبرو شد، عصبانیت کاربران و برخی رسانه‌های داخلی را به دنبال داشته باشد و به همین دلیل نظر خود را در فضای مجازی حذف کرد و یادداشت جدیدی منتشر نمود.
معمولا این‌گونه افراد برای مطرح شدن، هر از گاهی حرکتی از خود بروز می‌دهند ضمن اینکه منافع خود را هم در داخل کشور دنبال می‌کنند و هم در محافل اجنبی!
با این حال، خانه سینما، شهرداری [ در زمینه تبلیغات شهری با حضور افرادی حاشیه‌ساز]  و نیز وزارت ارشاد و رسانه ملی، باید نسبت به چهره‌سازی‌ها و به کارگیری چهره‌هایی که کمترین نسبت را با فرهنگ مردم ایران دارند، به وظایف خود عمل کنند.
گفتنی است رادان در صفحه مجازی خود خطاب به اوباما نوشته بود: «رأی دیروز دیوان عالی آمریکا در قانونی اعلام کردن ازدواج همجنس‌بازها اتفاقی تاریخی بود، شاید به اندازه لغو برده‌داری... از لینکلن تا اوباما...»