kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان:

اجازه ندهید تندروها عنان کار را به دست گیرند

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه در انتخاب مسئولان باید شایسته‌سالاری را رعایت کرد، گفت: تندروها را نباید در کارها دخالت داد ولی افراد معتدل از هر جناحی که باشند لیاقت مسئولیت و انجام کار را دارند.


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فریدون همتی، سرپرست استانداری قم با بیان‌ این‌که شهر قم مشکلات زیادی دارد، گفت: دولت‌ها جایگاه ویژه قم را آنچنان که باید و شاید در عمل قبول نکردند.
وی با اشاره به اینکه قم ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌ها قرار داشتن بارگاه حضرت معصومه(س) در این شهر است که در سال حدود 20 میلیون زائر را به خود جذب می‌کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی ویژگی دوم قم را وجود حوزه علمیه دانست و ابراز داشت: حوزه علمیه قم در دنیا شبیه ندارد و مراکز علمی مانند الازهر مصر و یا مراکز عظیم اسلامی در ریاض در حد و اندازه حوزه علمیه قم نیستند.
وی وجود مهاجر از استان‌ها و یا حتی کشور‌های دیگر را از ویژگی‌های دیگر قم دانست و افزود: در شهر قم بین 300 تا 400 پژوهشگاه دینی و حوزوی وجود دارد که بار تشکیل زیرساخت فرهنگی کشور به دوش این مراکز است.
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: هر دولتی که سر کار می‌آید تمام عوامل سابق را حذف می‌کند و آدم‌های خود را بر سر کار می‌آورد و انتخاب این افراد بر اساس شایسته‌سالاری نیست بلکه بر اساس حزب و یا جناحی است که مد نظر آن مسئول است و این مسئله سبب هزینه برای مملکت شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دولت‌ها با شروع مسئولیت خود 31 استاندار را عوض کرد، تصریح کرد: مگر می‌شود در میان این 31 نفر یک نفر هم لایق و خوب نباشد و اینجاست که متوجه می‌شویم این تغییرات گسترده بر اساس لیاقت و شایسته‌سالاری نبوده و نیست.
آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: تندروها را نباید در کارها دخالت داد ولی افراد معتدل از هر جناحی که باشند لیاقت مسئولیت و انجام کار را دارد.