kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

گردوغبار از تهران رفت آلودگی جا خوش کرده است!

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که ۱۰ استان کشور با گرد و غبار درگیر هستند، از آسمان صاف و بدون غبار تهران خبر داد، در حالی که معاون نظارت و پایش اداره‌ کل محیط زیست استان تهران گفت: هوای تهران دوباره در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.


کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: در 2 روز آینده و در بعد از ظهرها برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، یزد، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، ایلام و خوزستان وزش باد و گرد و خاک را شاهد خواهند بود.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از دیشب منطقه زابل در سیستان و بلوچستان طوفانی شده و همچنین در 2 روز آینده در غالب مناطق کشور روند افزایشی دما را در پیش داریم.
وی افزود: آسمان تهران صاف است و گرد و غبار نیز نداریم. بیشینه دمای امروز این استان نیز به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد.
رفیعی گفت: شهرکرد با دمای 11 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور و اهواز با دمای 44/5 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.
به گفته محمد رستگاری معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون، 121 است که شرایط ناسالم را نشان می‌دهد.معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن به 32 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز به 75 رسیده که نشان از وضعیت سالم دارد.