kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
با حضور وزیر ارشاد در مشهد گشایش یافت

آغاز دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در پایتخت معنوی ایران

دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایتخت معنوی ایران، مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم گشایش این نمایشگاه که شامگاه شنبه در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد وزیر فرهنگ و ارشاد از آغاز فعالیت شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد خبر داد و گفت: مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی خواهد شد به همین خاطر از سه ماه پیش با همکاری استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و دیگر نهادها و دستگا‌های مرتبط این شورا تشکیل شده است.
علی جنتی با تاکید بر ضرورت معرفی مفاخر ملی و شخصیت‌های مذهبی خراسان در سال 2017 گفت: معرفی صحیح بزرگان و دانشمندان و در راس آنها فعالان قرآنی این خطه می‌تواند جایگاه والای خراسان در تمدن اسلامی را نمایان سازد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد می‌تواند فرصتی برای معرفی مفاخر ملی و مذهبی خراسان باشد افزود: ساختار و آیین‌نامه شورای عالی سیاستگذاری ملی و شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی اسلامی پایتخت فرهنگی جهان اسلام تدوین شده است.
وی ادامه داد: اگر طی دو سال آینده جلسات شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت مستمر و مرتب برگزار شود و اقدامات مناسب در مسیر تحقق اهدافمان برای مشهد 2017 صورت گیرد این شهر در دو سال آینده می‌تواند میزبان شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و وزیران ارشاد 50 کشور اسلامی باشد. جنتی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی امروز به عنوان یک سنت و آیین در سراسر کشور درآمده و نمایشگاه مشهدالرضا(ع) دومین و بزرگترین نمایشگاه قرآنی کشور بعد از تهران است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال با شعار قرآن و امت اسلامی، همدلی و همزبانی بر مبنای نامگذاری رهبر معظم انقلاب برای امسال، کار خود را آغاز کرد افزود: این فضا فرصتی برای ترویج انس با قرآن و تجلیل و معرفی فعالان قرآنی، قاریان و حافظان و همه قرآن‌پژوهان است.
دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در پایتخت معنوی ایران عصر دیروز همزمان با برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن کریم در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر شد. در این مراسم که با حضور صدها نفر از مردم مشهد برگزار شد از تعدادی از قاریان برتر بین‌المللی قدردانی شد و مردم از نزدیک از قرائت و صوت این قاریان لذت بردند.