kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

چهار سوی پنج قاره

  موشک‌های بنجل فرانسه در لبنان
روزنامه لبنانی السفیر اعلام کرد، دولت فرانسه به منظور اجرای وعده‌های خود و ارائه کمک‌های نظامی، 47 موشک قدیمی و از رده خارج شده را به ارتش لبنان تحویل داده است!دولت فرانسه بابت این موشک‌ها 600 میلیون دلار از آل سعود گرفته و سروصدای تبلیغاتی زیادی نیز برای ارسال این موشک‌ها انجام داده بود!
جهان، نظاره‌گر جنایات داعش در لیبی
«عبدالله الثنی» نخست‌وزیر لیبی تاکید کرد، جهان در مقابل گسترش گروه تروریستی داعش در لیبی واکنش نشان نمی‌دهد و تنها نظاره‌گر صحنه است.
وی هشدار داد: اگر جامعه جهانی کاری برای تجهیز ارتش لیبی به سلاح نکند داعشی‌ها به زودی پالایشگاه‌های نفت این کشور را هم تصرف خواهند کرد.
کاهش سن رای در ژاپن
پارلمان ژاپن سن رای را از 20 سال به 18 سال کاهش داد. روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: «با این تصمیم 2 میلیون و 400 هزار نفر به واجدان شرایط رای دادن در این کشور افزوده شده و شمار واجدان رای به 104 میلیون نفر رسید.»
باز هم میانمار
عفو بین‌الملل فاش کرد، دولت میانمار با به‌کارگیری تهدید، آزار و زندانی کردن چهره‌های رسانه‌ای با هدف مرعوب ساختن آنها در آستانه برگزاری انتخابات سراسری است که قرار است اواخر امسال برگزار شود.
عفو بین‌الملل در گزارش 22 صفحه‌ای خود اعلام کرده است که دست‌کم 10 تن از کارمندان رسانه‌ای طی 12 ماه اخیر به زندان افتاده‌اند.
تهدید از نوع ارتجاع عرب
منابع خبری در حوزه خلیج فارس اعلام کردند کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تهدید کرده‌اند در صورت عدم اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت (علیه یمن) عضویت‌شان را در سازمان ملل لغو خواهند کرد!
قطعنامه 2216 شامل تحریم‌هایی علیه برخی چهره‌ها و بلوکه کردن حساب‌ها و ممنوعیت سفر به خارج از کشور علیه رهبر جنبش انصارالله، پسر علی عبدالله صالح فرمانده سابق گارد ریاست‌ جمهوری یمن و برخی دیگر از چهره‌های انقلابی یمن است.
پسر پادشاه عربستان دزد از آب درآمد
«مسعودبن سیف النصر»، شاهزاده سعودی، محمدبن سلمان پسر پادشاه و وزیر دفاع آل سعود را به دزدی متهم کرد.  این شاهزاده سعودی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «میلیاردها دلار برای توسعه منطقه «وادی حنیفه» به پسر پادشاه داده شده است در حالی که هزینه این پروژه با 600 میلیون دلار به پایان رسیده است. بقیه این پول‌ها به کجا رفته است؟
شرم بر ما
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از «سرقت تاریخی اینترنتی اطلاعات میلیون‌ها شهروند» این کشور انتقاد کرد و گفت: «شرم بر ما باد که نتوانستیم اطلاعاتمان را حفظ کنیم.» هفته گذشته اطلاعات 14 میلیون آمریکایی و نیز اطلاعات شخصی 4 میلیون کارمند دولتی این کشور از سوی هکرهای منتسب به چین سرقت شد.