kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

حوادث کوتاه از کشور

زلزله 4 ریشتری در قهستان
تهران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای با قدرت 4 ریشتر عصر روز شنبه حوالی قهستان از توابع شهرستان درمیان را در خراسان‌جنوبی لرزاند.به گزارش شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت 21 و 11 دقیقه و 19 ثانیه شامگاه شنبه در قهستان در خراسان‌جنوبی رخ داد و هنوز گزار شی از خسارات احتمالی آن دریافت نشده است.
نزاع خیابانی به قتل انجامید
دزفول- ایرنا: نزاع خیابانی بین 3 نفر در اندیمشک منجر به قتل یک جوان 24 ساله شد.دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: در این حادثه که روز شنبه در اطراف جایگاه پمپ بنزین کوی فرهنگیان اندیمشک روی داد جوان مقتول از سوی 2 نفر مورد حمله قرار گرفت.صادق جعفری‌چگنی افزود: جوان مقتول که در این درگیری به شدت مصدوم شده بود به یکی از بیمارستان‌های اهواز منتقل شد. اما در بیمارستان جان سپرد.وی ادامه داد: در این راستا با تلاش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی 2 نفر از عوامل نزاع و قتل دستگیر شده و اقرار به قتل کردند.
بی‌احتیاطی کودک را به کام مرگ کشاند
آبادان- ایرنا: بی‌احتیاطی راننده، کودک 3 ساله‌ای در روستای ابوصدرین بخش اروند کنار از توابع آبادان را به کام مرگ کشاند.براساس این گزارش بی‌احتیاطی عموی کودک هنگام خارج کردن خودرو وانت مزدا از پارکینگ، باعث زیرگرفتن وی و مرگ کودک 3 ساله شد.فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: عموی کودک، پس از تصادف وی را به مرکز درمانی بخش اروند کنار آبادان منتقل کرده و وی برای مداوا به بیمارستان آبادان منتقل شد.سرهنگ ستاد حسین کهیایی افزود: تلاش پزشکان برای مداوای این کودک به نتیجه نرسید و وی جان خود را از دست داد.
سقوط پیرمرد از ارتفاع
طبس- باشگاه خبرنگاران: عصر روز شنبه سقوط پیرمرد 60 ساله از ارتفاعات کوه‌های شاهزاده علی در طبس مرگ او را رقم زد.مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: این شخص برای تفریح به ارتفاعات رفته بود و در اثر سهل‌انگاری به پایین کوه پرت شد.خامسان افزود: فرد حادثه دیده پیش از رسیدن امدادگران هلال احمر و نیروی اورژانس فوت کرد.
فوت رئیس اداره شیلات بوشهر در تصادف
بوشهر- باشگاه خبرنگاران: مدیر کل شیلات استان بوشهر از فوت رئیس اداره شیلات شهرستان بوشهر در سانحه رانندگی خبر داد.حسین بهمنیاری در مورد نحوه وقوع تصادف گفت: خودرو پراید حامل 2 نفر از همکاران ما در اداره شیلات بوشهر به قصد خروج از شهر در حال عبور از بزرگراه امام علی که پژو 206 از سمت مقابل از بلوار خارج شده و به شدت با خودرو پراید تصادف کرد.وی افزود: این برخورد شدید، منجر به مرگ محمود همت، رئيس اداره شیلات شهرستان بوشهر و مصدوم شدن یکی از کارشناسان اداره شیلات شد که هم‌اکنون، حال وی نیز وخیم است و در حالت کما به سر می‌برد.
زاینده‌رود باز هم قربانی گرفت
اصفهان- باشگاه خبرنگاران: رئيس جمعیت هلال‌احمر شهرستان چادگان از عملیات جست‌وجو و نجات و تلاش تیم غواصی این جمعیت در دریاچه سد زاینده‌رود خبر داد.مجبتی بیات افزود: پس از دریافت خبر غرق شدن مرد 37 ساله در دریاچه سد زاینده‌رود تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده، و جسد فرد غرق شده را از آب بیرون کشیدند.وی علت حادثه را آشنا نبودن این فرد به فنون شنا اعلام کرد.
نوجوان در استخر غرق شد
بیرجند- باشگاه خبرنگاران: نوجوان 12 ساله در روستای کریت از توابع بخش مرکزی شهرستان طبس در استخر آب کشاورزی غرق شد.مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس گفت: این نوجوان که برای شنا به این استخر غیراستاندارد کشاورزی رفته بود به علت ناتوانی در بالا آمدن و نیز وجود دیواره‌های بلند استخر، جان خود را از دست داد.حقگو از انتقال جسد این نوجوان برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی طبس خبر داد.
بیماری مشکوک هزار قطعه مرغ
ساری- ایسنا: رئیس جهاد کشاورزی مازندران از معدوم شدن 1000 قطعه مرغ مشکوک به ویروسی خاص در روستای «هتکه پشت» بابل خبر داد.دلاور حیدرپور افزود: معدوم کردن این تعداد مرغ با همکاری نیروی انتظامی، اداره کل دامپزشکی مازندران و ادارات ذیربط انجام شد.وی با اشاره به اینکه روستای هتکه پشت به عنوان کانون بیماری طبق گزارش دامپزشکی باید پاکسازی می‌شد، افزود: مرغ‌های خانگی در حال پرورش، مشکوک به ویروس خاصی بودند که هم‌اکنون نوع آن مشخص نیست.
معدوم‌سازی 3 تن تخم‌مرغ فاسد
دزفول- ایرنا: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوش گفت: بیش از 3 تن تخم‌مرغ فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان ضبط و معدوم شد.منوچهر شیخی افزود: میزان تخم‌مرغ فاسد در یک کامیون فاقد سردخانه و فاقد گواهی حمل دامپزشکی از استان قم به شوش حمل شده بود که توسط بازرسان واحد نظارت دامپزشکی شوش کشف و معدوم شد.وی ادامه داد: این مواد پروتئینی پس از نمونه‌گیری و آزمایش و نیز بررسی تاریخ تولید، غیرقابل مصرف تشخیص داده و با حکم قضایی منهدم شد.
گودبرداری غیراصولی حادثه آفرید
شهرکرد- ایرنا: گودبرداری غیراصولی در شهر سفیددشت شهرستان بروجن صبح روز یکشنبه باعث تخریب یک خانه 2 طبقه در جوار عملیات گودبرداری شد.رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: بر اثر گودبرداری غیراصولی و غیرکارشناسی، صبح یکشنبه منزل 2 طبقه مجاور محل گودبرداری به طور کامل تخریب شد.آرش شیرانی افزود: این حادثه بدون خسارت جانی اما با خسارت فراوان مالی همراه بود.
جریمه 3/6 میلیاردی قاچاقچی
ارومیه- واحد مرکزی خبر: رئیس تعزیرات حکومتی خوی گفت: ماموران هنگ مرزی این شهرستان حین بازرسی از خودروهای ورودی از ترکیه در مرز رازی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و در بازرسی از آن، 3 قطعه شمش طلای یک کیلویی را کشف و پرونده را به تعزیرات حکومتی شهرستان خوی ارسال کردند.موسی عابدینی افزود: پس از بررسی پرونده در شعبه اول رسیدگی به قاچاق کالا و ارز خوی و ارائه نشدن اسناد و مدارک محکمه‌پسند، متهم پرونده علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، به پرداخت 3 میلیارد و 604 میلیون و 583 هزار و 700 ریال جریمه نقدی محکوم شد.
اشرار از بیمارستان به زندان رفتند
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد گفت: دو عضو باقیمانده باند قتل و شرارت با نجات از مرگ ناشی از مصرف قرص برنج پس از کسب سلامتی از بیمارستان به بازداشتگاه انتقال یافتند. قاضی رازانی افزود: اعضای این باند که متهم به شهادت افسر پلیس در کرج و قتل یک جوان خرم‌آبادی هستند هفته گذشته پس از آنکه با استفاده از تاکتیک‌های غافلگیری به کمین ماموران پلیس آگاهی لرستان افتادند برای فرار از مجازات دست به خودکشی زدند که 2 تن از آنان از جمله سردسته باند پس از انتقال به بیمارستان جان سپردند و 2 تن دیگر با تلاش کادر درمانی از مرگ نجات یافتند و پس از بهبودی به بازداشتگاه منتقل شدند.
گرداندن اراذل و اوباش در مشهد
مشهد- واحد مرکزی خبر: روز گذشته 3 نفر از اراذل و اوباش در 2 منطقه سیدی و شهرک طرق‌ مشهد گردانده شدند. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: این اقدام در اجرای دومین مرحله از طرح چرخاندن اراذل و اوباش معروف شهر مصوبه کمیسیون ویژه مبارزه با اراذل و اوباش فرمانداری مشهد انجام گرفت.عبدالله ارجاعی افزود: این افراد به اتهام قتل، زورگیری، حمل سلاح گرم، ایجاد رعب و وحشت عمومی و دیگر جرائم خشن دستگیر شده‌اند