kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
رئیس قوه‌قضائیه در همایش روحانیت و قرآن:

قرآن باید معیار و شاخص زندگی‌مان باشد

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این که قرآن در میان مسلمین مهجور باقی مانده است، گفت: قرآن باید معیار و شاخص زندگی ما باشد؛ اما متأسفانه ما این معیار و شاخص را در زندگی خود عجین نکردیم.



آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضایی، اظهار کرد: ما باید قرآن را با این نگاه ببینیم که متکلم آن کیست. متأسفانه مشکلی اصلی ما در این ارتباط، غفلت است. اگر یک الماس گرانبها جلوی چشممان بود باز هم همین طور به آن نگاه می‌کردیم؟ رفع غفلت مثل شناگری است و نیاز به کار دارد.
وی با بیان این که ما به راحتی از کنار قرآن و تجارب قرآنی عبور می‌کنیم، افزود: در قرآن کریم آمده که خداوند مالک ملک آسمان‌ها و زمین است و خدای متعال، اول و آخر و ظاهر و باطن است؛ اما آیا واقعاً به این حقیقت‌ها توجه داریم؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس دستگاه قضا با بیان این که اگر می‌خواهیم از قرآن استفاده کنیم باید غفلت‌ها کنار برود، اضافه کرد: از صبح که بیدار می‌شویم چقدر حق را یاد می‌کنیم؟ زندگی با انس گرفتن با حق و خدای متعال معنا می‌یابد، اگر به حال خودمان بازگردیم،آه از نهادمان بر‌می‌خیزد و متوجه می‌شویم تا به‌حال به حضرت حق توجه کافی نداشته‌ایم.
آملی‌لاریجانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم با قرآن رفیق شویم، باید غفلت‌ها را از بین ببریم. انسان اگر مفسر عظیم قرآن باشد، اما با حق مأنوس نباشد، بی‌معنا است.
وی با بیان این که قرآن وسیله سؤال از حق تعالی است، خاطرنشان کرد:‌ اگر با قرآن رفیق شویم و انس بگیریم، آیاتش بر ما اثر می‌گذارد. فکر می‌کنم مشکل ما یقین است. اگر به آیات قرآنی یقین داشته باشیم آن وقت است که انسان متذکر می‌شود.