kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

سبحانی‌فر: 120 هزار میلیارد تومان پول مردم در حساب موسسات مالی و اعتباری است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: 120 هزار میلیارد تومان از پول مردم در حساب موسسات مالی و اعتباری است.


به گزارش فارس، از سبزوار، رمضانعلی سبحانی‌فر در همایش بررسی مشکلات صنعتگران و کارآفرینان سبزواری با بیان اینکه امروز واردات بی‌رویه کالا به کشور سبب آسیب دیدن تولید داخلی شده است، گفت: امروز توجه به تولیدات داخلی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت مهم نظام در حوزه اقتصاد قرار گرفته و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عملکرد دولت نشان از عزم جدی نظام برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور است. وی با بیان اینکه بیکاری و نبود اشتغال در کشور امروز به عنوان مادر همه ناهنجاری‌های سطح جامعه محسوب می‌شود، یادآور شد: برای حل این معضل دولت چاره‌‌ای جز ایجاد اشتغال در کشور ندارد و برای ایجاد اشتغال نیز باید بخش صنعت و تولید را مورد حمایت قرار داد. سبحانی‌فر با بیان اینکه ما می‌توانیم در صنایع بزرگ، متوسط و کوچک هم اشتغال ایجاد کنیم، افزود: صنایع کوچک دارای بازدهی بالایی است و ضمن ایجاد اشتغال، دارای سودآوری خوبی نیز هست.
وی با بیان اینکه امروز بخش زیادی از محصولات کشور قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را دارد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که دولت درصدد اجرای آن است ساماندهی بازار پولی است و مهم‌ترین بخش این مسئله مقابله و ساماندهی موسسات مالی و اعتباری در سطح کشور است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 10 سال گذشته شاهد رشد چشمگیر این موسسات مالی و اعتباری در سطح کشور بوده‌ایم، بیان کرد: وجود این موسسات وپرداخت سودهایی بالاتر از حد مجاز و قانونی سبب شد تا سرمایه‌داران پول‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در صنعت در این موسسات سرمایه‌گذاری کنند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حامل‌های انرژی، پرداخت نشدن یارانه تولید و چند برابر شدن قیمت نرخ ارز از عوامل دیگری است که سبب وارد شدن آسیب به بخش تولید است اعلام کرد: در این مدت بیش از 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود داشت که از این میزان 120 هزار میلیارد تومان توسط مردم در موسسات مالی و اعتباری تجمیع شده بود. وی افزود: از دولت می‌خواهیم که قانون رفع موانع تولید را به درستی اجرا و از انحراف آن جلوگیری کند.