kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
تخریب نماد دیکتاتور به دستور دیکتاتور

مقر حکومت حسنی مبارک به دستور ژنرال السیسی تخریب شد!

مقر حزب ملی و منحله حاکم در مصر در دوره «حسنی مبارک» که نماد سال‌ها دیکتاتوری بود، به دستور دیکتاتور تازه این کشور تخریب شد.


به گزارش تسنیم، بنا به دستور دولت مصر مقر حزب ملی منحله حاکم این کشور در دوره «حسنی مبارک» که نماد سال‌ها دیکتاتوری در مصر است، تخریب شد. دولت‌هایی که پس از سرنگونی رژیم «مبارک» در مصر روی کار آمده‌اند طرح‌هایی را برای تخریب ساختمان حزب ملی منحله مطابق با حکم قضایی صادره در آوریل سال ۲۰۱۱، ارائه کردند. تخریب این ساختمان از طرف دولت «السیسی» در حالی است که وی نیز همانند دیکتاتور سرنگون شده مصر استبداد شدیدی در کشور حاکم کرده است.
حزب ملی منحله مصر از زمان تاسیس این حزب توسط انور سادات در سال ۱۹۷۸،  حیات سیاسی در این کشور را به دست گرفت. به اعتقاد کارشناسان، السیسی احتمالا با این اقدام قصد دارد خود را از فرعون مصر جدا کند. حسنی مبارک اما بارها اعلام کرده السیسی بهترین فردی است که می‌تواند جانشین وی شود! این ساختمان بزرگ در جریان انقلاب مصر به آتش کشیده شد.
از طرف دیگر حامیان اخوان المسلمین با برپایی راهپیمایی‌های شبانه در استان‌های الشرقیه، قاهره، القلیوبیه، بنی سویف و الفیوم خواهان سرنگونی «دولت کودتا» و بازگشت مشروعیت شدند.
تظاهرکنندگان به درخواست «ائتلاف حمایت از مشروعیت» در راستای برپایی تظاهرات با عنوان «پایداری رمز پیروزی است» و همزمان با کشته شدن یکی از مخالفان «کودتای نظامی» به دست نیروهای امنیتی تجمع کرده بودند.
تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن «کودتای نظامی» خواهان توقف صدور حکم اعدام علیه حامیان اخوان‌المسلمین شدند.