kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

حوادث کوتاه از کشور

انحراف به چپ پژو 4 کشته داد
زاهدان- خبرنگار کیهان: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر 7 محور «خاش- زاهدان» بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حاضر شدند.
در این حادثه راننده سواری پژو 405 با بی‌احتیاطی و انحراف به چپ با یک دستگاه سواری پراید حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و کامیون کشنده اسکانیا برخورد کرد که با توجه به شدت حادثه، راننده و 3 سرنشین پراید در محل فوت کرده و یک تن دیگر از سرنشینان سواری پراید و 3 تن از سرنشینان سواری پژو به شدت مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.
اختلاف ملکی به قتل انجامید
ایلام- ایسنا: فرمانده انتظامی ایلام گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره قتل عمد در کمربندی شرقی شهر ایلام، ماموران کلانتری15 برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند که بررسی‌های اولیه پلیس مشخص کرد، شخصی به هویت معلوم مورد اصابت گلوله سلاح شکاری قرار گرفته و به قتل رسیده است.
سرهنگ فردین پیری افزود: با تشکیل تیمی از ماموران انتظامی شهرستان موضوع شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که پس از انجام کارهای اطلاعاتی قاتل کمتر از نیم ساعت در مخفیگاهش دستگیر شد.وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری علت و انگیزه خود را از انجام قتل اختلاف ملکی اعلام کرد.
خرید با ایران چک «شادباش»
یزد- خبرنگار کیهان: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان یزد فردی را که با استفاده از ایران چک‌های قلابی «شادباش» اقدام به خرید از مغازه‌های سطح شهر می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ «علیرضا خالقی» رئيس پلیس آگاهی استان یزد گفت: با توجه به شکایت یکی از کسبه شهر مبنی بر اینکه فردی با استفاده از چک پول 500 هزار ریالی تقلبی از وی خرید کرده است بلافاصله ماموران کلانتری در محل حاضر شدند و با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات اولیه را در زمینه این پرونده آغاز کرده و با استفاده از مشخصات ظاهری متهم که شاکی در اختیار آنها قرار داده بود توانستند متهم به هویت «م.ر» 25 ساله و همدست 37 ساله وی را شناسایی و دستگیر کنند.
اسیدپاشی در کرمانشاه
کرمانشاه- فارس: رئيس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از وقوع یک فقره حادثه اسیدپاشی در شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در این حادثه یک پسر 27 ساله توسط یک زن 45ساله مصدوم شده است.
صائب مدرسی افزود: مصدوم به اورژانس بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه مراجعه کرده و هیچگونه همکاری در مورد چگونگی وقوع حادثه با پرسنل بیمارستان ندارد.وی ادامه داد: این حادثه روز شنبه اتفاق افتاده است.
نشست زمین در مشهد
مشهد- فارس: مدیر منطقه 3 عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از نشست زمین در خیابان سرخس بر اثر ترکیدگی لوله آب خبر داد و گفت: با اتفاق افتادن این حادثه یک خودروی 206 به داخل زمین فرو رفت که با اعلام به سازمان آتش‌نشانی ماموران در محل حادثه حاضر شدند.
ابوالفضل تیموری افزود: ماموران آتش‌نشانی به دلیل عرض کم کوچه با استفاده از خودرو جرثقیل، بالشت‌های بادی و الوار چینی اقدام به رهاسازی خودرو بدون وارد آمدن خسارت مالی کردند.
وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته عوامل شرکت آب و شهرداری برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.
حمل 95 کیلو حشیش با وانت نیسان
سرویس شهرستانها: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان «قصر قند» استان سیستان و بلوچستان وانت نیسان حامل 95 کیلو حشیش توقیف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «یحیی رحیمی‌راد» با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان امداد و پلیس‌های تخصصی این شهرستان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان در محور فرعی «قصرقند- جکیکور» مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی تصریح کرد: ماموران 95 کیلوگرم حشیش را که به طرز ماهرانه‌ای در خوردو جاسازی شده بود کشف و در این ارتباط 2 قاچاقچی را دستگیر کردند.
رحیمی‌راد خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
توقیف 202 راس احشام قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان البرز قزوین گفت: عوامل گشت کلانتری 13 بیدستان شهرستان البرز، حین کنترل خودروهای عبوری در پلیس راه «قزوین- تهران» دو دستگاه کامیون حامل احشام را برای بررسی مدارک خودروها متوقف کردند.سرهنگ رسولی راد افزود: با توجه به اینکه محموله فاقد هرگونه مجوز حمل و دامپزشکی بود، 202 راس احشام قاچاق در این دو کامیون توقیف و خودروهای مذکور به همراه احشام به کلانتری دلالت و احشام با هماهنگی مراجع قضایی تحویل اداره دامپزشکی البرز شد.
وی ادامه داد: طبق بررسی به عمل آمده مشخص شد رانندگان متخلف، احشام مکشوفه را از شهرستان مشکین‌شهر بارگیری و قصد انتقال آنها به تهران را داشتند.
پلمب 3 انبار کالای قاچاق
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: روز شنبه مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی سه انبار زیرزمینی و یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.
سرهنگ، حسین بیدمشکی، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در بازرسی از این سه انبار و خودرو 8 هزار و 934 عدد نوشابه انرژی‌زا و رانی، 5 هزار و 900 متر پارچه لباس ورزشی، 2 هزار ثوب البسه خارجی، 297 هزار و 616 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، 179 جفت انواع کفش، 165 عدد انواع کیف زنانه و 17 عدد چمدان قاچاق و فاقد مجوز گمرکی به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.
به گفته وی هر سه انبار کالا پلمب، و خودرو کامیون توقیف شد.
کالای قاچاق میلیاردی در ضایعات پلاستیک
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 3 میلیارد ریال پوشاک و کفش خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی «ولوو» کانتینردار خبر داد.
سرهنگ «عطاالله احمدی» گفت: ماموران پلیس این شهرستان شنبه گذشته این محموله کالای قاچاق را در بازرسی از یک دستگاه تریلی «ولوو» کانتینردار در مسیر «شهر بابک-هرات» کشف کردند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان این محموله را در قالب بار اصلی تریلی، یعنی ضایعات پلاستیک جاساز کرده بودند و قصد انتقال این کالای قاچاق را از بندرعباس به ساری داشتند.
انهدام باند بزرگ سرقت مسلحانه
اصفهان- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: کارآگاهان انتظامی این استان پس از دو ماه عملیات ویژه موفق شدند 8 عضو سابقه‌دار این باند که بیش از 60 میلیارد ریال اموال را با تهدید سلاح به سرقت برده بودند، دستگیر کنند.سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: 14 دستگاه خودرو سبک و سنگین، محموله 23 تنی فرومنگنز، 40 دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی سلاح سرد شامل چاقو و شوکر، یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری مواد مخدر از مخفیگاه سارقان کشف شد.