kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
نیروهای امنیتی شهر به حال آماده‌باش درآمدند

تبرئه پلیس قاتل این بار در شهر مدیسون آمریکا

در ادامه تبرئه سریالی پلیس‌های قاتل سیاهپوستان در آمریکا دستگاه قضایی این کشور یک پلیس قاتل دیگر را نیز تبرئه کرد.


داستان سریالی کشتار سیاهان توسط پلیس نژادپرست آمریکا و سپس تبرئه پلیس‌های قاتل هنوز هم با وجود اعتراضات گسترده مردمی ادامه دارد. در جدیدترین مورد از این تبرئه‌ها، مقامات قضایی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند «متیو کنی» افسر 45 ساله و سفیدپوست اداره پلیس مدیسون که دو ماه قبل «آنتونی رابینسون» 19 ساله و سیاه‌پوست را به ضرب مستقیم گلوله از پای درآورده بود دچار تخلف نشده و با اتهامی روبرو نخواهد شد!
به گزارش فارس دادستان منطقه «دین مانتی» روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: «من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که این مرگ غم‌انگیز و ناراحت‌کننده نتیجه استفاده قانونی از نیروی مرگ‌آور پلیس بوده و بنابراین هیچ اتهامی در ارتباط با مرگ تونی رابینسون، علیه افسر کنی ایراد نمی‌شود.»پلیس مدعی است که رابینسون مواد مخدر مصرف کرده بوده و حالت عادی نداشته است، به همین جهت افسر پلیس پس از دریافت گزارش‌هایی از بروز ناآرامی، به خانه وی رفته و نهایتا او را از پا درآورده است.در پی اعلام خبر تبرئه پلیس قاتل صدها نفر از مردم مدیسون به خیابان‌ها ریختند و به تبرئه پلیس قاتل و بی‌عدالتی دستگاه قضایی آمریکا اعتراض کردند. معترضان می‌گویند نژادپرستی در ادارات پلیس نهادینه شده و نیروهای امنیتی برخوردی دوگانه با شهروندان دارند. نیروهای امنیتی نیز پیش از معترضان به حال آماده‌باش درآمده بودند.
خانواده رابینسون نیز به‌شدت نسبت به رأی صادرشده اعتراض کرده‌اند. «شارون اروین» مادربزرگ رابینسون گفته «این سیاست است نه عدالت».
در ماه‌های اخیر موارد متعدد قتل سیاه‌پوستان به دست نیروهای پلیس و پس از آن تبرئه افسران قاتل موجب بروز اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا شده است.
پلیس، مسلح‌تر از ارتش
پایگاه «گلوبال ریسرچ» نیز در گزارشی درباره شیوه برخورد پلیس آمریکا با تظاهرات ضد تبعیض نژادی در این کشور تاکید کرد: نیروهای پلیس آمریکا که برای مقابله با اعتراضات نژادی در خیابان‌ها مستقر می‌شوند، از نظامیان این کشور در خط مقدم جنگ مسلح‌تر و مجهزتر هستند.