kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

گروه تروریستی النصره علیه داعش رسماً اعلان جنگ کرد

همزمان با ادامه پیروزی‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در منطقه «القلمون»، گروه تروریستی «جبهه النصره» علیه «داعش» رسما اعلام جنگ کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، گروه تروریستی موسوم به «جیش الفتح» که هسته اولیه و اصلی آن را جبهه النصره تشکیل می‌دهد، در بیانیه شماره یک خود، به تعرض‌های عناصر داعش علیه جبهه النصره اشاره و داعش را به «خیانت» متهم کرد. جبهه النصره در این بیانیه، داعش را «تکفیر» و ریختن خون عناصر داعش را رسما مباح اعلام کرد.
در بیانیه مذکور از همه اعضای جبهه النصره خواسته شده است، برای ریشه‌کن کردن این «گروه مفسد روی زمین» (داعش)، تمام تلاش خود را به کار گیرند. دیروز در پی انتشار این بیانیه درگیری‌های شدیدی میان عناصر النصره و داعش در منطقه «جرود عرسال» به وقوع پیوست.» از القلمون همچنین خبر رسید، رزمندگان حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات خود و به منظور پاکسازی کوهستان القلمون که در منطقه مرزی سوریه و لبنان واقع است، پنج منطقه «الحرف»، «الخشعات»، «نحله»، «ظهرالهوی» و «ظهور باعوض» را هم تحت کنترل خود درآوردند. در این عملیات ده‌ها نفر از عناصر تکفیری کشته و یا زخمی شدند.
ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله طی روزهای اخیر توانستند مناطق وسیعی از رشته کوه‌های القلمون را تحت کنترل خود درآورند و هم‌اکنون تکفیری‌های داعش و جبهه النصره در برخی مناطق تحت محاصره هستند. شماری از فرماندهان تکفیری نیز از منطقه فرار کردند.
«هشام جابر» سرتیپ ستاد ارتش لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، پیروزی‌های حزب‌الله و ارتش سوریه در القلمون را «دستاوردی بزرگ» دانست و گفت: «این عملیات روحیه ارتش سوریه را تقویت کرده است و ارتش از این پس می‌تواند نیروهای خود را برای پیشروی به سمت «جسر الشغور» و «ادلب» متمرکز کند. نیروهای مقاومت و ارتش حزب‌الله در جسر‌الشغور نیز پیشروی‌های بسیار زیادی کرده‌اند.
تدارک حمله به سوریه
پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» فاش کرد، ترکیه، عربستان و قطر با چراغ سبز آمریکا، درحال تدارک حمله نظامی به خاک سوریه هستند! این پایگاه اینترنتی افزود: حمله نظامی علیه سوریه طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.
گلوبال ریسرچ نوشت: در حال حاضر آرایش نیروهای نظامی ترکیه در مرزهای جنوبی این کشور و در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه به گونه‌ای است که نخستین تصویری که به ذهن متبادر می‌شود، آماده شدن برای یک حمله نظامی گسترده است. روند اتفاقات در چند هفته گذشته به گونه‌ای بوده که نشان می‌دهد وقوع چنین حمله‌ای نه‌تنها ممکن است بلکه در آینده‌ای نزدیک محتمل نیز هست. از زمان آغاز بحران در سوریه و پس از آنکه مشخص شد نیروهای نیابتی تروریستی در این کشور نمی‌توانند تغییر رژیم در سوریه را محقق سازند آمریکا و ناتو تلاش کرده‌اند تا حمایت کافی برای حمله مستقیم علیه این کشور را فراهم کنند.
«هافینگتون پست» نیز در تاریخ 12 آوریل گزارش داد، ترک‌ها و سعودی‌ها در حال برگزاری مذاکرات در سطح عالی برای توافق بر سر ایجاد اتحادی نظامی با هدف کنار زدن «بشاراسد» از قدرت در سوریه هستند. بخش مهم دیگری از این مذاکرات با حضور سران قطر صورت گرفته است. در حقیقت این سری مذاکرات دست کم از فوریه سال جاری میلادی «بهمن گذشته» آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
خبر احتمال حمله زمینی به سوریه در حالی رسانه‌ای شده است که ترکیه طی روزهای اخیر حمایتش از گروه‌های تکفیری در سوره را علنی کرده و حتی شخص «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز به این حمایت‌ها اذعان کرده است.
دیروز «صلاح‌الدین دمیرتاش» رئیس حزب «دموکراتیک خلق ترکیه» هم گفت: دولت آنکارا صدها کامیون سلاح برای تروریست‌های فعال در سوریه ارسال کرده است.