kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

فقط به ما آب برسانید(گزارش خبری)

تاریخ خود را تکرار می‌کند. بعد از گذشت 1375 سال از عاشورای حسینی که سپاه یزید و عمر سعد اهل بیت سید الشهدا و یاران وفادارش را با لب تشنه به شهادت رساندند، حال یزیدیان زمان یا همان لشکر سلفی‌ها و تکفیری‌ها شیعیان امیرالمومنین را در عاشورا و کربلایی دیگر در سوریه با لب‌های تشنه به محاصره درآورده‌اند.


شهرک‌های شیعه نشین «الفوعه» و «کفریا» در سوریه چهار سال است که از سوی تروریست‌های سلفی- تکفیری مورد حمایت عربستان و آمریکا در محاصره قرار دارند و در ۴۵ روز اخیر نیز بر شدت محاصره افزوده شده است.
 به گزارش فارس، 45 روز از محاصره «کامل» دو شهرک «الفوعه» و «کفریا» واقع در حومه ادلب توسط گروه‌های تروریستی می‌گذرد. کمبود مواد غذایی، قطعی برق در بیشتر شبانه روز و کمبود شدید آب آشامیدنی از جمله مشکلات ایجاد شده برای مردم مقاوم  دو شهرک الفوعه و کفریاست. اما با این وجود مقاومت در این دو شهرک با قدرت ادامه دارد.
به گفته ساکنان محلی،90 در صد از اهالی به سوخت، بنزین و گازوئیل و همچنین گاز دسترسی ندارند و فقط هر هفته مقداری نان توسط بالگردهای ارتش سوریه از آسمان فرستاده می‌شود. به دلیل نبود آب آشامیدنی تعداد زیادی از اهالی روستا دچار بیماری‌های ناشناخته‌ای شده‌اند و ارتباط با بیرون از شهرک‌ها تقریبا به طور کامل قطع شده است. با این وجود خواسته مردم مقاوم منطقه زیاد نیست: آب.
علاوه بر مشکلات ایجاد شده در داخل دو شهرک، حملات شبانه‌روزی گروه‌های تروریستی بوسیله خمپاره و موشک مشکلات اهالی دو شهرک را چند برابر کرده است؛ به طوریکه این دو شهرک طی یک و ماه نیم گذشته شاهد حملات مستمر گروه‌های تروریستی است و نیروهای مردمی موجود تاکنون توانسته‌اند مقاومت جانانه‌ای را از خود نشان دهند. طبق اعلام گروه‌های تروریستی کسی نباید از اهالی منطقه به این دو شهرک امدادرسانی کند و در غیر این صورت با مرگ فجیعی رو‌به‌رو می‌شود.
روز جمعه اهالی منطقه سیدة زینب‌(س) در ریف ‌دمشق برای حمایت از اهالی دو شهرک الفوعه و کفریا تظاهرات برپا کردند و همچنین از جامعه بین‌المللی خواستند در شکست این محاصره مشارکت داشته باشند.