kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
مقامات صهیونیستی:

نمی‌توانیم حماس را شکست دهیم در جنگ غزه شکست خوردیم

مقامات رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اعترافات خود اعلام کردند که مقاومت فلسطین قدرتمند است و اسرائیل در جنگ غزه شکست خورد.

 سرویس خارجی-

«سامی ترجمان» فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که حماس قدرتمند است و جایگزینی برای آن در غزه وجود ندارد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت با نقل قول از این فرمانده صهیونیستی افزود: «نمی‌توان حماس را شکست داد زیرا حکومتی مستقل است و حاکمیت دارد و در برهه کنونی جایگزین کردن یک گزینه قوی به جای آن امکان ندارد.»
سامی ترجمان تاکید کرد: از زمان عقب‌نشینی از غزه ما براساس استراتژی «عدم آشوب» عمل کرده‌ایم تا غزه به سوریه‌ای دیگر تبدیل نشود هیچ‌کس نمی‌تواند بر غزه مسلط شود حتی تشکیلات خودگردان فلسطین.
«اسحاق آهارو نوویچ» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز پس از گذشت 10 ماه از جنگ 51 روزه در غزه اعتراف کرد که این جنگ هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت و اسرائیل به اهدافی که به دنبال آن بود نرسید.
وی تاکید کرد: «تصمیماتی که ما در مورد جنگ غزه اتخاذ کردیم اشتباه بود و مجبور شدیم جنگ را متوقف کرده و از غزه عقب‌نشینی کنیم.»
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر با تجاوز به حریم هوایی و خاک غزه و انجام فعالیت‌های نظامی در این منطقه، آتش‌بس را نقض کرد.
جنگنده‌های «اف16» رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بر فراز شمال نوار غزه به پرواز درآمدند و بمب منور و بالن حرارتی به سمت بخش‌هایی از نوار غزه شلیک کردند.
نظامیان صهیونیست از زمان انعقاد توافقنامه آتش‌بس برای خاتمه جنگ غزه تاکنون بارها به خاک غزه تجاوز کرده‌اند.