kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

اخبار کوتاه


تکلیف نامشخص افزایش حقوق عادی فرهنگیان
در حالی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت و افزایش حقوق معلمان خبر میدهند، حتی تکلیف 15 درصد افزایش سالانه حقوق تمام کارمندان دولت راجع به فرهنگیان مشخص نیست.
علی‌رغم اینکه وزیر و مسئولان بلندپایه وزارت آموزش و پرورش از اواخر سال گذشته راجع به تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان صحبتهای پرطمطراقی را مطرح کرده و از افزایش 600 هزار تومانی حقوق معلمان خبر داده بودند، شنیده‌ها حاکی از آن است که فیش حقوقی معلمان در فروردین ماه سال جاری همان افزایش معمولی حقوق کارمندان دولت هم که حدود 15 درصد بوده است را نداشته است.
گفتنی است، براساس تصویب دولت، حقوق تمام کارمندان همه ساله افزایش پیدا می‌کند، اما فرهنگیان از این افزایش حقوق که در تمام دستگاه‌های دولتی اعمال می‌شود، در فروردین ماه برخوردار نمی‌گردند.
از آنجا که وزارت آموزش و پرورش، تقریباً از بیشترین کارمندان دولتی برخوردار است، معلوم نیست چرا و با چه دلیل قانونی‌ای حتی این افزایش حقوق معمولی هم برای معلمان اجرایی نمی‌شود.
این موضوع قابل بررسی است که مبلغ بسیار بالای حاصل از پرداخت نکردن افزایش حقوق معمولی فرهنگیان در فروردین ماه، کجا رفته و به چه نحوی خرج می‌شود ؟! کیهان آماده دریافت و چاپ جواب مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این رابطه است.
عبورازچراغ قرمز 7 درصد تخلفات رانندگی
عبور از چراغ قرمز ۷ درصد تخلفات راهنمایی و رانندگی را به خود اختصاص می‌دهد.
 رئيس پليس ترافيك شهری راهور ناجا  با اعلام این خبرگفت: یكی از مهمترین تخلفات موتورسیكلت سواران عبور از چراغ قرمز است كه در واقع  یك خودكشی آگاهانه است.
به گفته سرهنگ علیرضا جهانگیری، موتورسواران تصور می‌کنند در صورت عبور ازچراغ قرمز وثبت نشدن تخلفشان ۱۰۰ هزار تومان سود کرده‌اند، در صورتی كه جانشان را به خاطر نپرداختن این جریمه می‌دهند.
تولید روزانه ۷ هزار تن زباله در تهران
رئیس واحد آب و خاک ستاد محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود، گفت: سرانه تولید زباله ما بیش از ۷۰۰ گرم در روز است در حالی که طبق استاندارد جهانی باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم باشد.
 حبیب ا… فتاحی با بیان اینکه میزان تولید زباله‌ تر بسیار بیشتر از زباله خشک است، افزود: زباله خشک یک ثروت است وبا  تفکیک زباله‌ها بسیاری از هزینه‌های مدیریت پسماند کاهش یافته و درآمد زایی می‌شود.
وی افزود:اگر سهم شهرداری و ارگان‌های خدمات‌رسانی در زمینه‌های محیط زیستی 20 درصد باشد، سهم شهروندان در پاک‌سازی محیط زیست بیش از 80 درصد است.
ورود تعزیرات به افزایش تعرفه‌های پزشکی
تا زمان ابلاغ تعرفه‌های پزشکی از سوی مبادی ذی صلاح، هرگونه افزایش تعرفه‌های پزشکی، بیمارستانی، تعرفه‌های آزمایشگاهی و یا ویزیت پزشکان خلاف قانون بوده و با متخلفان به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی  با اعلام این خبرگفت: در پی شکایت شهروندان به لحاظ افزایش چندین برابری تعرفه‌های پزشکی، برای متخلفین، پرونده تخلفاتی تشکیل و پس از رسیدگی، رای قانونمند صادر خواهد شد.
علل حادثه اتوبوس اسکانیا درمحور فیروزکوه اعلام شد
پلیس راهور در خصوص علل حادثه اتوبوس اسکانیا درمحور فیروزکوه و فوت ۱۲ مسافر آن، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
دراین اطلاعیه عدم توانایی راننده درکنترل وسیله نقلیه، سرعت غیرمجاز،نقص سیستم ترمزونقص سیستم کاهنده سرعت(ریتاردر)به عنوان علت اصلی،ضعف حفاظ میانی راه وضعف استحکام سقف و ستون اتوبوس به عنوان علت تشدید‌کننده و ضعف مهارت کافی راننده اتوبوس ،عدم آشنایی راننده به مسیر راه،ضعف شرکت تعاونی به دلیل عدم رعایت ضوابط در صدورصورت وضعیت وعدم نظارت مدیر فنی بروضعیت اتوبوس و کنترل صورت وضعیت به عنوان علل دخیل در وقوع حادثه اعلام شده است.
مرگ یک زن  بر اثر سقوط از طبقه چهارم برج میلاد
یک خانم حدودا 50 ساله صبح پنجشنبه براثر سقوط از طبقه چهارم واحدهای تجاری برج میلاد جان خود را از دست داد.
یک مقام آگاه مرکز اورژانس تهران روز پنجشنبه با تایید این خبر گفت: هنوز علت وقوع این حادثه و دلیل سقوط متوفی مشخص نیست، اما براساس اعلام برخی شاهدان عینی احتمال خودکشی در وقوع این حادثه وجود دارد.
وی با اشاره به مشخص نشدن هویت فرد کشته شده گفت: کارشناسان و ماموران پزشکی قانونی و نیروی انتظامی مشغول بررسی علل وقوع و همچنین مشخص کردن هویت وی هستند.