kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
سپاهان با پیروزی برابر راه آهن مدعی قهرمانی شد

استقلال در بن بست!

پیروزی سپاهان برابر راه آهن و توقف استقلال تهران مقابل پدیده مشهد در دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر از یکطرف سپاهان را به جمع مدعیان قهرمانی نزدیک و از طرف دیگر کار استقلال را برای کسب سهمیه سخت‌تر از گذشته کرد.


سرویس ورزشی-

روز نخست از هفته بیست و هفتم رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر دیروز (جمعه) با برگزاری چهاربازی آغازشد. تیم سپاهان که تا دو هفته قبل بیشتر تلاش خود را بر کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده متمرکز کرده بود، دیروز با پیروزی برابر راه‌آهن، به طور رسمی به جمع مدعیان قهرمانی لیگ پیوست. در اصفهان، تیم سپاهان پس از اینکه موفق شد از شکست یک بر صفر هفته گذشته مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پیروزی ۲ بر یک بسازد، دیروز راه‌آهن قعرنشین را با ۳ گل شکست داد تا با یک بازی بیشتر نسبت به نفت تهران به رده دوم جدول رده‌بندی رقابتهای لیگ برتر صعود کند.
برای زردپوشان اصفهانی در این دیدار خانگی «لوسیانو پریرا» دو بار در دقایق ۳۱ و ۷۳ و مهدی شریفی در دقیقه ۶۰ گلزنی کردند تا این تیم ۵۰ امتیازی شده و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی، در جایگاه دوم جدول قرار بگیرد. راه‌آهن با این شکست و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم نفت مسجدسلیمان به رده شانزدهم که همان قعرجدول است، سقوط کرد.
دیگر دیدار این هفته، تقابل دو تیم انتهای جدولی نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان در شهرآورد خوزستان بود که در ورزشگاه شهید بهنام محمودی مسجد سلیمان برگزار شد. دو تیم که برای بقا در لیگ برتر به سه امتیاز این مسابقه نیاز داشتند از پس هم برنیامدند و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.نفت با این تساوی ۲۲ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر به راه‌آهن، به رده پانزدهم صعود کرد اما همچنان در خطر سقوط به دسته اول قرار دارد. استقلال خوزستان هم با ۲۶ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز از بازی خانگی مقابل صبا تنها یک امتیاز کسب کرد تا همچنان خطر سقوط به دسته اول را احساس کند..در این بازی که از ساعت 17:30 دیروز در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز و در حضور حدود 8 هزار تماشاگر برگزار شد دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.این دیدار قرار بود ساعت 18 آغاز شود که به خاطر مشکلات نور ورزشگاه به نیم ساعت زودتر موکول شد، ضمن اینکه بلیت‌های این دیدار نیز رایگان بود.
در آخرین دیدار دیروز تیم استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل پدیده به میدان رفت که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل همراه شد.شاگردان امیر قلعه‌نویی با این تساوی شانس قهرمانی را از دست دادند و در سه بازی آینده باید به فکر کسب سهمیه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده باشند.استقلال در بازی با پدیده جز خلق صحنه‎های معدود که از آن‌ها جمله می‌توان به شوت از راه دور جاسم کرار در نیمه نخست و ضربه سر خطرناک حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۸۶ اشاره کرد، موقعیت خطرناک دیگری نداشت.
آخرین برد استقلال در هفته بیست و دوم مقابل نفت مسجدسلیمان است و بعد از آن دیگر استقلال در لیگ برتر به پیروزی نرسید و این پنجمین هفته پیاپی است که آبی‌پوشان به برد نرسیدند. استقلال با این تساوی 44 امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند و پدیده هم با 31 امتیاز نهم است. استقلال در سال 94 هنوز بردی نداشته و در حسرت پیروزی به سر می‌برد. برنامه ادامه رقابتهای هفته بیست و هفتم به شرح زیر است:
یکشنبه ۶ اردیبهشت:
* پیکان تهران ................................. تراکتورسازی تبریز(ساعت ۱۷)
* سایپا البرز ........................................... پرسپولیس( ساعت ۱۷:۳۰)
* فولاد خوزستان ............................... ذوب‌آهن اصفهان(ساعت ۱۸)
* نفت تهران .......................................... ملوان بندرانزلی(ساعت ۱۸)