kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

انتقاد 2 کارگردان از بخش بین‌الملل فیلم فجر(اخبار ادبی و هنری)

دو کارگردان سینما از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر انتقاد کردند.


به گزارش خبرنگار کیهان، بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی از پنجم اردیبهشت در تهران آغاز می‌شود که گرچه به دلیل کاهش فیلم‌های هالیوودی یک گام مثبت محسوب می‌شود، اما اغلب فیلم‌های انتخاب شده برای این جشنواره نیز «خنثی» هستند. این درحالی است که انتظار می‌رود مستقل شدن بخش بین‌الملل جشنواره فجر به تأثیرگذاری فرهنگی آن منجر شود و این جشنواره به کارزاری برای تجلی و تقویت سینمای مستقل و ضدسلطه جهان بینجامد.
در همین حال، عبدالحسن برزیده و کمال تبریزی دو فیلمسازی هستند که نسبت به بخش بین‌الملل جشنواره فجر انتقاد دارند.
برزیده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص حضور فیلم «مزار شریف» در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: به جشنواره داخلی و بین‌الملل فیلم فجر حس خوبی ندارم و امیدی هم به شخصی در این باره نیست و دیگر این موضوع برای من معنایی ندارد، به این خاطر نظر خاصی در مورد حضور فیلمم در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمی‌دهم.
وی افزود: حرف من این است درون سیستم و شیوه داوری شائبه وجود دارد و اگر می‌خواهند شائبه‌ای نباشد باید سیستم داوری تغییر کند و تعداد داورها بیشتر شود، شاید امید به جشنواره و سینمای ایران برگردد.
کمال تبریزی، کارگردان، نیز پیش از این گفته بود: جداسازی بخش داخلی و بین‌الملل جشنواره فجر، اتفاق خوبی نیست در واقع بهتر بود افرادی که از جشنواره‌ها و نقاط مختلف دنیا به ایران می‌آیند، همه‌ فیلم‌های ایرانی را با هم و در یک مجموعه ببینند؛ این موضوع باعث می‌شد، فیلم‌ها برای جشنواره‌های مختلف انتخاب شوند، حال با این وضیعت جشنواره محدود شده و در محیط بسته‌ای اتفاق می‌افتد.