kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
در پی ممانعت جنگنده‌های سعودی از ورود هواپیمای ایرانی به آسمان یمن

کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد

در پی ممانعت جنگنده‌های سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک‌های دارویی و انساندوستانه ایران به فضای یمن، کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد.


به گزارش فارس، در پی ممانعت جنگنده‌های عربستان  از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک‌های دارویی و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به فضای یمن، کاردار سفارت عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
در این دیدار رئیس اداره اول خلیج فارس وزارت خارجه اظهار داشت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با کسب مجوزهای لازم پروازی در مسیر عمان - یمن و با انجام هماهنگی کامل با صلیب سرخ و هلال احمر بین‌المللی، اقدام به ارسال هواپیما جهت بازگرداندن بیماران یمنی موجود در ایران و ارسال کمک‌های دارویی کرده است که متاسفانه هر 2 بار جنگنده‌های سعودی با نزدیک شدن به آنها هواپیمای مذکور را وادار به بازگشت کرده‌اند.
وی ضمن تأکید بر استمرار تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران جهت کمک رسانی به مردم یمن و انتقال و درمان مجروحان حوادث اخیر آن کشور، به کاردار عربستان یادآور شد که اقدام جنگنده‌های سعودی پس از پایان عملیات تهاجمی اخیر عملا دخالت آشکار در امور یمن و آسمان آن کشور است.