kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

نامه دانش‌آموزان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ جنگل یاسوج

دانش‌آموزان یک مدرسه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ رود بشار و جنگل‌‌های یاسوج نامه نوشتند.


دانش‌آموزان مدرسه اسلام‌آباد تنگ‌سریز برای حفظ جنگل‌های یاسوج و حفاظت بیشتر از رود بشار به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه نوشتند.
در این نامه خطاب به خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آمده است:
ما دانش‌آموزان مدرسه 15 خرداد روستای تنگ‌سریز از شما خواهشمندیم که در مورد ریشه‌کن کردن گیاهان کوهی از جمله بیلهر و ریواس و تره کوهی و غیره اقدام کنید.
در این منطقه دیده شده است که برخی از سودجویان برای منافع خود درختان بلوط را یا قطع و یا آتش می‌زنند و لانه‌های برخی از حیوانات مانند سنجاب و دارکوب و غیره را خراب می‌کنند.
در ادامه این نامه آمده است: جناب آقای استاندار درباره رود بشار هم اقدام کنید و با پلمب کردن کارخانه‌های ماسه‌شویی به محیط زیست ماهی‌ها کمک کنید و بر زیبای‌های رود بشار بیافزایید.
جناب آقای استاندار لطفا در مورد فاضلاب که به رود بشار می‌ریزد تصمیمی جدی بگیرید و مسیر فاضلاب را که به رود بشار می‌ریزد تغییر دهید.
این نامه در پایان می‌افزاید: جناب آقای استاندار ما در کنار رود بشار زندگی می‌کنیم و از آن استفاده‌های زیادی می‌کنیم مانند ماهیگیری و آبیاری زمین‌های کشاورزی و غیره و این آب باعث بعضی از بیماری‌های پوستی و بیماری‌های دیگر می‌شود. ما نباید به طبیعت آسیب برسانیم چون اگر به طبیعت آسیب برسانیم به خودمان آسیب می‌رسانیم.