kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
همزمان با میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) صورت می‌گیرد

رونمایی از در حرم حضرت ابوالفضل(ع) در ساوه

همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در زیبای حرم حضرت ابوالفضل(ع) که به دست هنرمندان و صنعتگران ایران اسلامی در شهر ساوه ساخته شده است، رونمایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معاون استاندار مرکزی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از 18 ماه عملیات ساخت در «باب الراس الشریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع) که با عشق و ارادت مردم خوب استان مرکزی به ویژه مردم شهرستان‌های زرندیه و ساوه انجام شد، به پایان رسیده و ان‌شاءالله همزمان با میلاد خجسته ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر ساوه رونمایی می‌شود.
مهدیه زندیه‌وکیلی تصریح کرد: در بالای سر مرقد منور حضرت عباس(ع) با ارتفاع 4 متر و 28 سانتی‌متر و عرض 280 سانتیمتر است که در دو لنگه و با استفاده از هنرهای مختلف رایج کشورمان از جمله خاتم‌کاری، گره چینی، قلم‌زنی، میناکاری، زرگری و معرق ساخته شده است. وی با بیان اینکه در ساخت این در 700 کیلوگرم مس به کار رفته است، افزود: چوب این در از جنس چوب ساج است که از منطقه شیعه‌نشین کشور برمه تهیه شده و برای زیباسازی آن بالغ بر سه کیلوگرم طلا، اهدایی و نذورات مردمی استفاده شده است.
معاون استاندار مرکزی با اشاره به هزینه و ارزش ریالی در اظهار داشت: برای این اثر فنی و هنری ارزش ریالی نمی‌توان تعیین کرد، اما هزینه تمام شده این اثر هنری حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است.
به گفته زندیه وکیلی؛ مراسم رونمایی از در «باب‌الرأس الشریف» حرم حضرت عباس(ع) در محل مصلای شهر ساوه برگزار می‌شود.