kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴

حوادث کوتاه از کشور


    برخورد قطار با رهگذر بی احتیاط
قزوین - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: یکشنبه شب در پی دریافت خبری مبنی بر برخورد قطار مسافربری تهران - تبریز با یک عابر پیاده در شهرک چوبیندر قزوین، ماموران کلانتری 20 اقبالیه و پاسگاه راه‌آهن قزوین در محل حادثه حاضر شدند.
رضا اکبری افزود: مشاهدات ماموران در محل حاکی از آن بود که قطار مسافربری که از تهران به سمت تبریز در حال حرکت بود، در کیلومتر 149 حوزه ریلی با عابر پیاده برخورد کرد و زن 60 ساله در اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
وی ادامه داد: علت وقوع سانحه بی‌احتیاطی عابر به خاطر ورود غیرمجاز به حریم راه‌آهن بود که در این مورد پرونده‌ای تشکیل شده و در حال بررسی است.
مبارزه با سوداگران مرگ
بوشهر - واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: ماموران با توقیف یک دستگاه خودرو در ایستگاه بازرسی شهید صلاحی برازجان ضمن کشف 5 کیلوگرم هروئین، یک کیلو و 70 گرم سوخته و 70 گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.
سرهنگ زرین کلاه افزود: در این عملیات یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
تریاک دربار پیاز
شیراز - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه عده‌ای قصد حمل محموله‌ای از استان‌های جنوبی کشور به سمت فارس را دارند موضوع در دستور کار ماموران ویژه مبارزه با مواد مخدر این استان قرار گرفت.
سرهنگ محمد جعفر تولایی افزود: ماموران با ایجاد پست ایست و بازرسی در یکی از محورهای ورودی شیراز ضمن کنترل خودروها یک دستگاه کامیون ایسوزو را متوقف کرده و پس از بازرسی موفق شدند 51 کیلو و 400 گرم تریاک که در میان بار پیاز کامیون جاسازی شده بود کشف کنند.وی ادامه داد: در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.
درگیری نوجوان با پلنگ
یاسوج - واحد مرکزی خبر: نوجوان کهگیلویه و بویراحمدی از چنگال پلنگ وحشی جان سالم به در برد.
مهدی اقبال‌فر 13 ساله از اهالی شهرستان دنا که برای چیدن گیاهان کوهی بالای کوه رفته بود ناگهان با صدای غرش پلنگ روبرو شد.وی گفت: پلنگ پس از غرش، از عقب به من حمله کرد و کتفم را به دهان گرفت.در حین غلت خوردن با پلنگ، برای رهایی از چنگال پلنگ عصبانی، مدام بر سر پلنگ مشت می‌زدم که با سقوط از صخره، پلنگ کتفم را رها و فرار کرد.
سعیدی‌نژاد رئیس بیماستان شهید بهشتی یاسوج گفت: این نوجوان هم‌اکنون در این بیمارستان بستری و حال عمومی او رو به بهبود است.
حمله پلنگ به گله گوسفندان
رحیم‌آباد رودسر - خبرنگار کیهان: بخشدار رحیم‌آباد رودسر از حمله یک قلاده پلنگ به گله گوسفندان در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.
منصور سعادت‌نژاد با اعلام اینکه در این حادثه 20 راس گوسفند تلف شد، افزود: میزان خسارت وارده ناشی از این حادثه 100 میلیون ریال برآورد شده است.
توقیف 700 کیلو مواد مخدر در یزد
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران پلیس این استان از بارگیری و حرکت یک محموله سنگین موادافیونی از شرق کشور به سمت شهرهای شمالی مطلع شدند.
سرتیپ کاکاوند افزود: ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی گسترده خودروی قاچاقچیان را شناسایی کرده و ضمن ردگیری مسیر حرکت آنها در ورودی استان یزد دستور ایست را صادر کرده و خودرو را متوقف کردند.وی ضمن اشاره به دستگیری 2 تن از سرنشینان خودرو افزود: در بازرسی از این خودرو 450 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.کاکاوند به عملیات دیگر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد اشاره کرد و گفت: عوامل پلیس استان ضمن دستگیری چند تن از سوداگران مرگ موفق به کشف 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.
405 کیلو ماده افیونی در منزل مسکونی
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه سوداگران مرگ مقادیر قابل توجهی از مواد مخدر را از مرز وارد استان کرده و در یکی از محلات زاهدان نگهداری می‌کنند تا در فرصت مناسب آن را به سایر نقاط کشور انتقال دهند، بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ قربانزاده افزود: پس از انجام کار اطلاعاتی و مشخص شدن محل نگهداری مواد که یک منزل مسکونی بود ماموران با اخذ مجوز قضائی وارد منزل شدند.
وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از  محل موفق به کشف 259 کیلو و 600 گرم مواد مخدر از نوع هروئین، 9 کیلو و 500 گرم کراک و 136 کیلو و 500 گرم تریاک شدند.
کشف میگوی قاچاق
اهواز - واحد مرکزی خبر: فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف 500 کیلوگرم میگوی قاچاق در آب‌های ساحلی شمال خلیج‌فارس خبر داد.
سرتیپ نظرپور گفت این مقدار میگوی قاچاق روز یکشنبه از یک فروند لنج در آب‌های ساحلی خوزستان کشف شد.وی افزود: در این ارتباط 2 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
کالای قاچاق در 11 خودرو
شیراز - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد استان فارس از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش تقریبی 56 میلیارد و 364 میلیون و 900 هزار ریال در بازرسی از 11 خودرو خبر داد.
سرهنگ حسین ارجمند در تشریح این خبر گفت: ماموران آگاهی و انتظامی این شهرستان طی هفته گذشته 11 خودرو سواری و باری را در محورهای مواصلاتی متوقف کردند.
وی افزود: در همین ارتباط 11 نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
بطری آب با طعم هروئین
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی رودان گفت: بامداد روز شنبه ماموران انتظامی ایست و بازرسی فاریاب شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور رودان - بندرعباس به یک دستگاه سواری سمند مشکوک شدند و با تمهیدات امنیتی انتظامی آن را متوقف کردند.
سرهنگ حاجی‌زاده افزود: در بررسی اولیه خودرو، ماموران متوجه وجود محفظه جاساز در صندوق عقب سمند شدند و جهت بررسی دقیق‌تر آن را به مقر انتظامی انتقال دادند.
این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه خودرو مذکور حامل محموله مواد مخدر بود، تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از سمند، 19 کیلو و 500 گرم هروئین که داخل 38 بطری آب معدنی به طرز ماهرانه‌ای در قسمت جعبه و بین چرخ‌های عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
فرمانده انتظامی رودان بیان داشت: در این ارتباط خودرو توقیف، 2 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.