kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴

شیوع یک بیماری کشنده در میان عناصر داعش

در حالی که داعشی‌ها با مقاومت مردانه نیروهای مردمی و ارتش سوریه و عراق متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند روزنامه‌های انگلیس از گسترش یک بیماری انگلی در میان داعشی‌ها خبر دادند.

سرویس اجتماعی-

خبر منتشر شده در روزنامه‌های انگلیسی از جمله دیلی میرر، سان و اکسپرس حاکی از آن است که صد‌ها عضو گروه تروریستی داعش به انگل کشنده «لیشمانیا» دچار شده‌اند. این بیماری به دلیل رعایت نکردن نظافت و آلودگی محیطی به سرعت بین اعضای این گروه در حال گسترش است.
بر اساس این گزارش، به دلیل رفتار بدوی داعشی‌ها در نپذیرفتن درمان‌های پزشکی، این بیماری در میان افراد این گروه، به سرعت در حال شیوع است.
لیشمانیوز یا سالک نوعی بیماری انگلی است که با گزش پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. از نتایج این بیماری، تب شدید، کاهش در میزان سلول‌های قرمز خون، و بزرگ شدن طحال و کبد است، که در صورت درمان نشدن در کمتر از دو سال منجر به مرگ بیمار می‌شود.
به نظر می‌رسد با توجه به درمان بسیاری از مزدوران داعشی زخمی در بیمارستان‌های اسرائیل، گزارش مذکور حاصل تحقیقات پزشکان صهیونیست و مستشاران اروپایی همکار با گروهک تروریستی داعش باشد که سر از روزنامه‌های انگلیس درآورده است.